Laatujärjestelmä osaksi päivittäisjohtamista : case: Palvelukeskus Loimikoti
Kivistö, Sini (2012)
Kivistö, Sini
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012123120349
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012123120349
Tiivistelmä
Laatu on aina merkinnyt yrityksille todella paljon. Yrityksien on pyrittävä olemaan erilainen ja jollakin tavalla erottumaan kilpialijoistaan. Laatu onkin yksi suurimmista kilpialuvalteista, sillä nykyiset asiakkaat vaativat jo todella paljon.
Opinnäytetyöni koskee Palvelukeskus Loimikodin keittiön laadunvarmistustyötä ja opinnäytetyöni aiheena onkin laatujärjetelmä osaksi päivittäijohtamista. Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuotoksena syntyi päivitetty laatuksikirja.
Opinnäytetyöni koostuu kahdesta osasta, teoriasta ja laatukäsikirjasta. Teoriaosuudessa tarkoituksena on perehtyä laadunhallintaan ja päivittäijohtamiseen palvelualalla ja samalla ymmärtää, mikä merkitys laadulla on palveluyrityksessä.
Tarkoituksena on päivittää Loimikodissa vuonna 2005 tehty laatukäsikirja ja ottaa se osaksi keittiön päivittäistä toimintaa. Toimiessaan laatukäsikirja parantaa työyhteisön yhteistyötä, on esimiehen työkalu päivittäisjohtamisessa ja lisää tuloksellisuutta.
Opinnäytetyöni koskee Palvelukeskus Loimikodin keittiön laadunvarmistustyötä ja opinnäytetyöni aiheena onkin laatujärjetelmä osaksi päivittäijohtamista. Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuotoksena syntyi päivitetty laatuksikirja.
Opinnäytetyöni koostuu kahdesta osasta, teoriasta ja laatukäsikirjasta. Teoriaosuudessa tarkoituksena on perehtyä laadunhallintaan ja päivittäijohtamiseen palvelualalla ja samalla ymmärtää, mikä merkitys laadulla on palveluyrityksessä.
Tarkoituksena on päivittää Loimikodissa vuonna 2005 tehty laatukäsikirja ja ottaa se osaksi keittiön päivittäistä toimintaa. Toimiessaan laatukäsikirja parantaa työyhteisön yhteistyötä, on esimiehen työkalu päivittäisjohtamisessa ja lisää tuloksellisuutta.