Perhekahvilan merkitys lapsiperheen arjessa : asiakastyytyväisyyskysely perhekahvila Kotilon toiminnasta
Miettinen, Salla (2012)
Miettinen, Salla
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121920059
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121920059
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoitus oli selvittää mikkeliläisen perhekahvila Kotilon kävijöiden asiakastyytyväisyyttä. Perhekahvila Kotilo on avoin kohtaamispaikka lapsiperheille, ja se tarjoaa viihtyisää ajanvietettä lapsille ja heidän vanhemmilleen.
Tein vanhemmille asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka tavoitteena oli selvittää vanhempien ajatuksia siitä, mihin asioihin he ovat tyytyväisiä Ko-tilon toiminnassa, ja millaisia toiveita ja kehittämisehdotuksia heillä on jatkoa ajatellen. Lisäksi selvitin kävijöiden mielipiteen siitä, käykö Kotilossa heidän mielestään riittävästi isejä, sillä Kotilon yhdyshenkilöltä saamani suullisen tiedonannon mukaan suurin osa aikuisista kävijöistä on äitejä. Tarkoituksena oli myös kerätä ideoita siitä, millä tavoin isätkin saataisiin halutessaan houkuteltua toimintaan mukaan.
Kyselyjen vastauksista selvisi, että Kotilon asiakkaat olivat erityisesti tyytyväisiä Kotilon avoimuuteen ja ilmapiiriin sekä siihen, että lapset viihtyvät siellä. Myös ruokailumahdollisuus sai positiivista palautetta. Sekä yhdyshenkilö että vastaajat olivat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että ohjattua toimintaa, kuten laululeikkejä tai askartelutuokioita voisi olla jatkossa enemmän. Aukioloaikoihin oltiin melko tyytyväisiä, mutta osa vastaajista toivoi Kotilon olevan auki useammin kuin 2 kertaa viikossa. Myös iltatoimintaa ehdotettiin, sillä se saattaisi houkutella isejäkin osallistumaan toimintaan enemmän.
Vastauksista tulin sellaiseen johtopäätökseen, että perhekahvila Kotilon asiakkaat ovat melko tyytyväisiä Kotilon tämänhetkiseen toimintaan. Asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin Kotilossa vuonna 2011 sen ajan voimassa olleiden tietojen perusteella.
Tein vanhemmille asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka tavoitteena oli selvittää vanhempien ajatuksia siitä, mihin asioihin he ovat tyytyväisiä Ko-tilon toiminnassa, ja millaisia toiveita ja kehittämisehdotuksia heillä on jatkoa ajatellen. Lisäksi selvitin kävijöiden mielipiteen siitä, käykö Kotilossa heidän mielestään riittävästi isejä, sillä Kotilon yhdyshenkilöltä saamani suullisen tiedonannon mukaan suurin osa aikuisista kävijöistä on äitejä. Tarkoituksena oli myös kerätä ideoita siitä, millä tavoin isätkin saataisiin halutessaan houkuteltua toimintaan mukaan.
Kyselyjen vastauksista selvisi, että Kotilon asiakkaat olivat erityisesti tyytyväisiä Kotilon avoimuuteen ja ilmapiiriin sekä siihen, että lapset viihtyvät siellä. Myös ruokailumahdollisuus sai positiivista palautetta. Sekä yhdyshenkilö että vastaajat olivat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että ohjattua toimintaa, kuten laululeikkejä tai askartelutuokioita voisi olla jatkossa enemmän. Aukioloaikoihin oltiin melko tyytyväisiä, mutta osa vastaajista toivoi Kotilon olevan auki useammin kuin 2 kertaa viikossa. Myös iltatoimintaa ehdotettiin, sillä se saattaisi houkutella isejäkin osallistumaan toimintaan enemmän.
Vastauksista tulin sellaiseen johtopäätökseen, että perhekahvila Kotilon asiakkaat ovat melko tyytyväisiä Kotilon tämänhetkiseen toimintaan. Asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin Kotilossa vuonna 2011 sen ajan voimassa olleiden tietojen perusteella.