Kuinka tavoittaa enemmän asiakkaita Google My Businessin avulla : case: Tampereen Tullikamari
Badji, Noah (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Badji, Noah
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626418
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626418
Tiivistelmä
Paikallinen hakukoneoptimointi on vielä aika uusi aihe Suomessa esim. Yhdysvaltoihin verrattuna. Paikallinen hakukoneoptimointi parantaa yrityksen näkyvyyttä paikallishauissa ja Google My Business on tehokas työkalu, jolla yritys voi tavoittaa enemmän asiakkaita paikallisesti. Opinnäytetyön tavoitteena on osoittaa, miten Google My Businessin eri ominaisuuksien avulla voidaan tavoittaa enemmän asiakkaita. Työn toimeksiantajana toimii Tampereen Kulttuurikamari Oy ja heille toteutettiin Google My Business markkinointikampanja.
Työn lähteet osoittavat, että paikalliset haut ovat lisääntyneet ja kuluttajat etsivät nykyään entistä enemmän paikallisia yrityksiä tietyllä tarpeella esim. ”ravintola Turku”. Paikallisen hakukoneoptimoinnin tavoitteena on saada yritys paremmin esille paikallisissa hakutuloksissa. Google My Business on ilmainen työkalu ja mitä paremmin yritys osaa hyödyntää sen ominaisuuksia niin sitä paremmin se tulee sijoittumaan paikallishauissa ja tavoittamaan asiakkaita.
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö ja sen toimeksiantajalle suoritetaan Google My Business markkinointikampanja. Kampanja suoritettiin 5.11.2021-29.11.2021. Toimeksiantajan näkyvyys kolminkertaistui parhaimmillaan seurantajakson ajalta Googlessa. Tampereen Kulttuurikamari Oy tavoitti selkeästi enemmän asiakkaita markkinointikampanjan ajalta.
Opinnäytetyössä käydään vaiheittain läpi markkinointikampanjan eri vaiheet ja siitä löytyy ohjeet, miten lukija voi itse jatkossa hyödyntää Google My Businessin eri ominaisuuksia parantaakseen oman yrityksensä näkyvyyttä Googlessa.
Työn lähteet osoittavat, että paikalliset haut ovat lisääntyneet ja kuluttajat etsivät nykyään entistä enemmän paikallisia yrityksiä tietyllä tarpeella esim. ”ravintola Turku”. Paikallisen hakukoneoptimoinnin tavoitteena on saada yritys paremmin esille paikallisissa hakutuloksissa. Google My Business on ilmainen työkalu ja mitä paremmin yritys osaa hyödyntää sen ominaisuuksia niin sitä paremmin se tulee sijoittumaan paikallishauissa ja tavoittamaan asiakkaita.
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö ja sen toimeksiantajalle suoritetaan Google My Business markkinointikampanja. Kampanja suoritettiin 5.11.2021-29.11.2021. Toimeksiantajan näkyvyys kolminkertaistui parhaimmillaan seurantajakson ajalta Googlessa. Tampereen Kulttuurikamari Oy tavoitti selkeästi enemmän asiakkaita markkinointikampanjan ajalta.
Opinnäytetyössä käydään vaiheittain läpi markkinointikampanjan eri vaiheet ja siitä löytyy ohjeet, miten lukija voi itse jatkossa hyödyntää Google My Businessin eri ominaisuuksia parantaakseen oman yrityksensä näkyvyyttä Googlessa.