Uuden hyvinvointimatkailutuotteen kehittäminen
Klint, Kia-Erika; Laitinen, Salla (2021)
Klint, Kia-Erika
Laitinen, Salla
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526137
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526137
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö oli hyvinvointimatkailun kehitystyö. Toimeksianto saatiin Kruunupuistolta, Punkaharjulla sijaitsevalta kuntoutuskeskukselta. Tehtävänä oli tutkia koronan jälkeisiä markkinoita ja kehittää ostajapersoonat, joille uusi hyvinvointimatkailutuote suunnattaisiin.
Kehittämistutkimustyön lähestymistapa oli konstruktiivinen tutkimus, jonka kohteena oli hyvinvointimatkailutuotteen tuotekehitys. Aineistoina käytettiin aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, uutisia ja aiempia tutkimustuloksia.
Työn tuloksena syntyi uusi hyvinvointimatkailutuote-ehdotus Kruunupuiston tuotetarjontaan. Tunne itsesi paremmin -hyvinvointiviikonloppu tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden oman hyvinvointinsa tilan selvittämiseen ja antaa neuvoja sen edistämiseen. Lisäksi hyvinvointiviikonlopun aikana tarjotaan mahdollisuus irtautua hektisestä arjesta ja pandemian aiheuttaman yksinolon jälkeen päästä jälleen nauttimaan ajasta yhdessä muiden asiakkaiden kanssa.
Asiasanat: hyvinvointi, hyvinvointimatkailu, tuotekehitys, ostajapersoona, koronan jälkeiset markkinat, kotimaan matkailu
Kehittämistutkimustyön lähestymistapa oli konstruktiivinen tutkimus, jonka kohteena oli hyvinvointimatkailutuotteen tuotekehitys. Aineistoina käytettiin aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, uutisia ja aiempia tutkimustuloksia.
Työn tuloksena syntyi uusi hyvinvointimatkailutuote-ehdotus Kruunupuiston tuotetarjontaan. Tunne itsesi paremmin -hyvinvointiviikonloppu tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden oman hyvinvointinsa tilan selvittämiseen ja antaa neuvoja sen edistämiseen. Lisäksi hyvinvointiviikonlopun aikana tarjotaan mahdollisuus irtautua hektisestä arjesta ja pandemian aiheuttaman yksinolon jälkeen päästä jälleen nauttimaan ajasta yhdessä muiden asiakkaiden kanssa.
Asiasanat: hyvinvointi, hyvinvointimatkailu, tuotekehitys, ostajapersoona, koronan jälkeiset markkinat, kotimaan matkailu