Vahvan brändin rakentaminen Yhdysvaltain talousalueella Facebook- ja Instagram-mainontaa hyödyntäen
Seppänen, Tero (2021)
Seppänen, Tero
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425697
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425697
Tiivistelmä
Työn toimeksiantajayrityksenä on suomalainen tapahtumamarkkinointia tuottava startup-yritys Eventti Oy, jonka suunnitelmissa on etabloitua Yhdysvaltain talousalueelle. Työn lähtökohtana oli selvittää, onko Facebook- ja Instagram-mainonnan avulla mahdollista rakentaa vahva brändi Yhdysvaltain talousalueella hyödyntäen ensisijaisesti orgaanisen markkinoinnin keinoja.
Työ on toteutettu kirjallisuuskatsauksena, jossa on hyödynnetty alan tuoreinta kirjallisuutta ja verkkojulkaisuja ja jota täydennettiin toimeksiantajayrityksessä tehdyillä haastatteluilla. Lisäksi työ sisältää vertailuanalyysin, jossa vertailukohteena on ollut Yhdysvaltain talousalueella tapahtumamarkkinointia tuottava yritys nimeltä Ticketfinder, jota toimeksiantajayritys pitää todennäköisimpänä kilpailijana Yhdysvaltain markkinoilla.
Työn aikana ei ole toteutettu kampanjaa, joten kyseessä on suunnitelma, joka perustuu parhaaseen käytössä olevaan tietoon. Tässä opinnäytetyössä esitetty suunnitelma tullaan toteuttamaan toimeksiantajan tulevassa markkinalanseerauksessa.
Työ on toteutettu kirjallisuuskatsauksena, jossa on hyödynnetty alan tuoreinta kirjallisuutta ja verkkojulkaisuja ja jota täydennettiin toimeksiantajayrityksessä tehdyillä haastatteluilla. Lisäksi työ sisältää vertailuanalyysin, jossa vertailukohteena on ollut Yhdysvaltain talousalueella tapahtumamarkkinointia tuottava yritys nimeltä Ticketfinder, jota toimeksiantajayritys pitää todennäköisimpänä kilpailijana Yhdysvaltain markkinoilla.
Työn aikana ei ole toteutettu kampanjaa, joten kyseessä on suunnitelma, joka perustuu parhaaseen käytössä olevaan tietoon. Tässä opinnäytetyössä esitetty suunnitelma tullaan toteuttamaan toimeksiantajan tulevassa markkinalanseerauksessa.