Miten aloitteleva hierojayrittäjä voi hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissaan?
Kauppinen, Pinja (2021)
Kauppinen, Pinja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121024950
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121024950
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä pyrittiin etsimään toimivia keinoja markkinoida yritystä sosiaalisessa mediassa. Työn tarkoituksena oli tuoda aloittelevalle hierojayrittäjälle tietoa siitä, miten yritystä kannattaa lähteä sosiaalisessa mediassa markkinoimaan, jotta ihmiset kiinnostuvat sisällöstä.
Työssä keskityttiin pääasiassa kahteen eri sosiaalisen median kanavaan; Facebookiin sekä Instagramiin. Tutkimus toteutettiin kysymyslomake -tutkimuksena Google Forms alustalla näiden kahden sosiaalisen median kanavan pohjalta ja sitä jaettiin sosiaalisen median alustoilla linkin avulla.
Tutkimuksessa kävi ilmi esimerkiksi se, että ihmisiä kiinnostaa sosiaalisessa mediassa eniten hyvä laatuiset kuvajulkaisut sekä ajan tasalla olevat tiedot. Lopputuloksena yrittäjä sai tietoa siitä, millainen sisältö ihmisiä kiinnostaa eniten ja vinkkejä siihen, millaista sisältöä yrittäjän sosiaalisessa mediassa kannattaa tuottaa.
Työssä keskityttiin pääasiassa kahteen eri sosiaalisen median kanavaan; Facebookiin sekä Instagramiin. Tutkimus toteutettiin kysymyslomake -tutkimuksena Google Forms alustalla näiden kahden sosiaalisen median kanavan pohjalta ja sitä jaettiin sosiaalisen median alustoilla linkin avulla.
Tutkimuksessa kävi ilmi esimerkiksi se, että ihmisiä kiinnostaa sosiaalisessa mediassa eniten hyvä laatuiset kuvajulkaisut sekä ajan tasalla olevat tiedot. Lopputuloksena yrittäjä sai tietoa siitä, millainen sisältö ihmisiä kiinnostaa eniten ja vinkkejä siihen, millaista sisältöä yrittäjän sosiaalisessa mediassa kannattaa tuottaa.