3D-taide visuaalisessa viestinnässä
Karjalainen, Riku (2021)
Karjalainen, Riku
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120323465
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120323465
Tiivistelmä
3D-taide visuaalisessa viestinnässä opinnäytetyöni tarkoituksena oli perehtyä 3D-taiteeseenja sen tekniikoihin visuaalisen viestinnän alalla, sekä tutkia taiteen käyttöä visuaalisessa viestinnässä.Ensimmäisenä tutustuin 3D-taiteen perusteisiin, sekä ohjelmistoihin. Tämän jälkeen tutkimukseni suuntautui 3D-tekniikoiden käyttöön markkinoinnissa, brändäyksessä, ja käyttöliittymissä.
Opinnäytetyössäni toteutin teososan toiminnallisena,Rabbit Visuals Oy:lle. Tehtävänäni oli luoda 3D-animaatio, mitä voimme hyödyntää tarjouspyynnöissä. 3D-animaation avulla tarkoitukseni oli myös tutkia miten taiteen ja visuaalisen viestinnän yhdistäminen onnistuu.Viimeisessä kappaleessa selvitin vastausta tutkimuskysymykseeni, eli miten taidetta yhdistetään visuaaliseen viestintään.
Tutkielmaa tehdessäni, selväksi tuli miten yritykset tekevät entistä enemmän yhteistyötä taiteilijoiden kanssa, ja miten tärkeäksivisuaalinen identiteettion muodostunut yrityksille.Kun perehdyin syvemmälle markkinoinnin maailmaan, niin huomion, että taide on aina ollut läsnä visuaalisessa viestinnässä.Nykypäivänä kuvan tarve on lisääntynyt, ja yritykset panostavat entistä enemmän visuaaliseen viestintään. Tämän takia taidetta ja taiteilijoita, tarvitaan tällä alalla entistä enemmän.
Opinnäytetyössäni toteutin teososan toiminnallisena,Rabbit Visuals Oy:lle. Tehtävänäni oli luoda 3D-animaatio, mitä voimme hyödyntää tarjouspyynnöissä. 3D-animaation avulla tarkoitukseni oli myös tutkia miten taiteen ja visuaalisen viestinnän yhdistäminen onnistuu.Viimeisessä kappaleessa selvitin vastausta tutkimuskysymykseeni, eli miten taidetta yhdistetään visuaaliseen viestintään.
Tutkielmaa tehdessäni, selväksi tuli miten yritykset tekevät entistä enemmän yhteistyötä taiteilijoiden kanssa, ja miten tärkeäksivisuaalinen identiteettion muodostunut yrityksille.Kun perehdyin syvemmälle markkinoinnin maailmaan, niin huomion, että taide on aina ollut läsnä visuaalisessa viestinnässä.Nykypäivänä kuvan tarve on lisääntynyt, ja yritykset panostavat entistä enemmän visuaaliseen viestintään. Tämän takia taidetta ja taiteilijoita, tarvitaan tällä alalla entistä enemmän.