Markkinatutkimus - Esimerkkinä Liperin Mylly
Hirvonen, Emmi (2021)
Hirvonen, Emmi
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120123088
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120123088
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee toimeksiantona tehtyä markkinatutkimusta Liperin Myllylle.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, millaisena nuoret aikuiset näkevät Liperin
Myllyn ja sen tuotteet sekä millainen tunnettuus Liperin Myllyllä on nuorten aikuisten
keskuudessa.
Tutkimuksen teoreettinen osa käsittelee tämän markkinatutkimuksen kannalta keskeisiä
käsitteitä, kuten brändiä ja imagoa ja näiden merkitystä. Teoriaosassa käydään myös läpi
markkinatutkimuksen sisältöä. Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselytutkimuksen
Webropolissa E–lomakkeen muodossa. Kyselytutkimukseen osallistui 92 vastaajaa.
Tutkimus analysoitiin käyttämällä kvantitatiivisen tutkimuksen menetelmiä.
Analysoinnin tuloksena huomattiin vastaajien kokevan, ettei yrityksen markkinointi tavoita
heitä tai että markkinointi on liian vähäistä. Tutkimustulosten avulla pystyttiin kartoittamaan sitä, miten tutkimukseen osallistujat näkivät Liperin Myllyn ja mitä he toivoivat yritykseltä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, millaisena nuoret aikuiset näkevät Liperin
Myllyn ja sen tuotteet sekä millainen tunnettuus Liperin Myllyllä on nuorten aikuisten
keskuudessa.
Tutkimuksen teoreettinen osa käsittelee tämän markkinatutkimuksen kannalta keskeisiä
käsitteitä, kuten brändiä ja imagoa ja näiden merkitystä. Teoriaosassa käydään myös läpi
markkinatutkimuksen sisältöä. Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselytutkimuksen
Webropolissa E–lomakkeen muodossa. Kyselytutkimukseen osallistui 92 vastaajaa.
Tutkimus analysoitiin käyttämällä kvantitatiivisen tutkimuksen menetelmiä.
Analysoinnin tuloksena huomattiin vastaajien kokevan, ettei yrityksen markkinointi tavoita
heitä tai että markkinointi on liian vähäistä. Tutkimustulosten avulla pystyttiin kartoittamaan sitä, miten tutkimukseen osallistujat näkivät Liperin Myllyn ja mitä he toivoivat yritykseltä.