Kotisivujen auditointi
Viitala, Tomi (2021)
Viitala, Tomi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022577
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022577
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, vaikuttavatko yrityksen kotisivut myyntiin. Kyselytutkimus oli tapa päästä tuohon tutkimustavoitteeseen. Kyselytutkimuksella selvitettiin asiakkaiden mielipidettä pienyrityksen kotisivuista. Ovatko kotisivut onnistuneet asiakkaiden mielestä sekä herättävätkö kotisivut kiinnostusta ja luotettavuutta. Asiakkaat pystyivät myös tarjoamaan omia kehitysideoita kotisivujen parantamiseen. Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitettiin mikä on kyselytutkimus ja miksi sitä käytetään. Tietoperustan lähteenä käytettiin, kirjallisuutta ja artikkeleita. Käytännön osan lähteinä käytettiin haastattelutuloksia sekä vastauksia. Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona pienyritykselle. Tutkimuskysymyksenä oli, että lisäävätkö pienyrityksen kotisivut myyntiä. Lopullisena arviointina pystyimme saavuttamaan onnistuneen kyselytutkimuksen ja sitä kautta lisänäkyvyyttä yritykselle. Yritys jatkaa toimintansa kehittämistä saavutetuin vastauksin asiakkailtaan.