Jalkahoidon opas palveluiden markkinoinnin tueksi
Korhonen, Katarina (2021)
Korhonen, Katarina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111620394
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111620394
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön yhteistyöyrityksenä toimi Askeleen edellä jalkaterapiayritys. Työn tarkoituksena oli luoda informoiva jalkojenhoidon opas, jonka avulla lisätään asiakkaiden tietämystä jalkojenhoidon tärkeydestä. Opas toimii myös yrityksen tarjoamien hoitopalveluiden markkinoinnin tukena kertomalla jalkojen ongelmista ja esittelemällä niihin hoitoja. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin palvelumarkkinointia, jalkaterapeuttia palvelun tarjoajana, jalkahoitopalveluiden saatavuutta, asiakassuhteen ylläpitämisen merkitystä, asiakkaan kohtaamista jalkaterapiassa ja asiakaskokemuksen hyödyntämistä osana palvelukehitystä. Lisäksi teoriassa käsiteltiin visuaalisia elementtejä ja niiden hyödyntämistä markkinointimateriaalissa.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin asiakastyytyväisyyskysely tukemaan palveluiden markkinoimista. Kyselyllä pyrittiin kartoittamaan asiakkaiden suhtautumista omahoitoon ja ovatko he tyytyväisiä saamaansa palveluun. Tulosten perusteella voitiin todeta, että yrityksen perusasiat ovat kunnossa ja asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa hoitoihin ja asiakaspalveluun. Asiakkaat kokivat myös saavansa ohjeita tarvitsemaansa omahoitoon, mutta silti yleistä tietämystä omahoidosta ja ennaltaehkäisystä pitäisi jakaa enemmän. Yhteistyökumppani oli tyytyväinen jalkahoidon oppaaseen ja hän otti oppaan käyttöön toimipisteessään.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin asiakastyytyväisyyskysely tukemaan palveluiden markkinoimista. Kyselyllä pyrittiin kartoittamaan asiakkaiden suhtautumista omahoitoon ja ovatko he tyytyväisiä saamaansa palveluun. Tulosten perusteella voitiin todeta, että yrityksen perusasiat ovat kunnossa ja asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa hoitoihin ja asiakaspalveluun. Asiakkaat kokivat myös saavansa ohjeita tarvitsemaansa omahoitoon, mutta silti yleistä tietämystä omahoidosta ja ennaltaehkäisystä pitäisi jakaa enemmän. Yhteistyökumppani oli tyytyväinen jalkahoidon oppaaseen ja hän otti oppaan käyttöön toimipisteessään.