The possibilities of a digital marketing plan for freelance writers' online visibility
Kinnunen, Jemina (2021)
Kinnunen, Jemina
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021092418046
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021092418046
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa pyritään kartoittamaan digitaalisen markkinointisuunnitelman käyttöä ja tietämystä aiheesta freelance-kirjoittajien keskuudessa. Työn taustalla on kirjoittajan oma kiinnostus freelance-kirjoittamista kohtaan omaan työllistymiseen liittyen. Tavoitteena on tutkia kokevatko vastaajat, että digitaalinen markkinointisuunnitelma voisi lisätä verkkonäkyvyyttä ja työllistymismahdollisuuksia.
Toiminnallisessa osuudessa toteutettiin verkkokysely freelance-kirjoittajille Facebookryhmissä tietojen keräämiseksi.
Tuloksista selvisi uutta tietoa freelance-kirjoittajien suhtautumisesta digitaalisen markkinointisuunnitelman käyttöön. Tavoitetuista vastaajista enemmistö koki, että voisi käyttää digitaalista markkinointisuunnitelmaa.
Kyselyn vastauksia käytettiin tukemaan kirjoittajan omaa ammatillista kehittymistä. Tuloksena oli kirjoittajan ammatillisten taitojen kehitys. This thesis is a practical-based thesis which examines the usage and knowledge of digital marketing plans among freelance writers. The thesis is based on the author’s own interest in in freelance writing in connection with her own employment. The aim for this thesis is to
study whether the respondents feel that a digital marketing plan could increase their online visibility, as well as employment opportunities.
In the functional part of the thesis, an online survey was conducted for freelance writers in Facebook groups to collect data.
The results revealed new insights into the attitudes of freelance writers towards the use of digital marketing plan. The majority of respondents reached felt that they could use a digital marketing plan.
The responses to the online questionnaire were used to support the author’s own professional development. The result was the development of the author’s professional
skills.
Toiminnallisessa osuudessa toteutettiin verkkokysely freelance-kirjoittajille Facebookryhmissä tietojen keräämiseksi.
Tuloksista selvisi uutta tietoa freelance-kirjoittajien suhtautumisesta digitaalisen markkinointisuunnitelman käyttöön. Tavoitetuista vastaajista enemmistö koki, että voisi käyttää digitaalista markkinointisuunnitelmaa.
Kyselyn vastauksia käytettiin tukemaan kirjoittajan omaa ammatillista kehittymistä. Tuloksena oli kirjoittajan ammatillisten taitojen kehitys.
study whether the respondents feel that a digital marketing plan could increase their online visibility, as well as employment opportunities.
In the functional part of the thesis, an online survey was conducted for freelance writers in Facebook groups to collect data.
The results revealed new insights into the attitudes of freelance writers towards the use of digital marketing plan. The majority of respondents reached felt that they could use a digital marketing plan.
The responses to the online questionnaire were used to support the author’s own professional development. The result was the development of the author’s professional
skills.