3D-Pelihahmon toteutus ja esillepano portfolioon
Lötjönen, Tomi (2021)
Lötjönen, Tomi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090217373
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090217373
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa 3D-pelihahmo, joka sitten laite-taan virtuaalisen portfolioon. Työssä avataan eri seikkoja, joita tulee ottaa huomioon hahmosuunnittelussa, 3D-mallintamisessa, teksturoinnissa ja lopullisessa esillepa-nossa.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu kirjallisuudesta ja verkkolähteistä. Ohjelmistoihin liittyvät lähteet ovat niiden virallisilta nettisivuilta. Visuaalisen suunnittelun ja toteutuk-sen lähteet ovat pääasiassa perinteisen taiteen lähteitä. Työ on pyritty tekemään pelite-ollisuudessa käytetyillä ohjelmilla ja tekniikoilla. Lopussa pohditaan kohdattuja ongel-mia ja kehitys kohteita
Tämä opinnäytetyö käy läpi jokaiseen työvaiheeseen liittyvän ajattelu- ja työprosessin. Lopullinen teos on esillä Artstation-sivustolla. The aim of the thesis is to design and implement a 3D game character, which is then placed in a virtual portfolio. The work covers various aspects that need to be considered while creating character design, 3D modeling, texturing, and final presentation.
The theoretical framework of the thesis consists of literature and online sources. Sources related to the software are from their official websites. The sources on visual design and implementation are mainly from the field of traditional art. The project was executed with the programs and techniques commonly used in the gaming industry. Finally, the problems encountered and areas for improvement are discussed.
This thesis covers the thought process and practical steps associated with each stage of the process. The final result of the project is a 3D character, which is on display on the ArtStation website.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu kirjallisuudesta ja verkkolähteistä. Ohjelmistoihin liittyvät lähteet ovat niiden virallisilta nettisivuilta. Visuaalisen suunnittelun ja toteutuk-sen lähteet ovat pääasiassa perinteisen taiteen lähteitä. Työ on pyritty tekemään pelite-ollisuudessa käytetyillä ohjelmilla ja tekniikoilla. Lopussa pohditaan kohdattuja ongel-mia ja kehitys kohteita
Tämä opinnäytetyö käy läpi jokaiseen työvaiheeseen liittyvän ajattelu- ja työprosessin. Lopullinen teos on esillä Artstation-sivustolla.
The theoretical framework of the thesis consists of literature and online sources. Sources related to the software are from their official websites. The sources on visual design and implementation are mainly from the field of traditional art. The project was executed with the programs and techniques commonly used in the gaming industry. Finally, the problems encountered and areas for improvement are discussed.
This thesis covers the thought process and practical steps associated with each stage of the process. The final result of the project is a 3D character, which is on display on the ArtStation website.