De negativa sidorna av influencer-marknadsföring på Instagram.
Johnny, Graeffe (2021)
Johnny, Graeffe
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061716281
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061716281
Tiivistelmä
Syftet med detta examensarbete är att plocka fram de negativa sidorna som följer av att använda influencer-marknadsföring vid val av resedestinationer. Orsaken till att jag valde att undersöka detta ämne är att de negativa effekterna som följer med influencer-marknadsföring sällan tas upp.
Examensarbetet är uppdelat i tre delar först en teoretisk del, en empirisk del och en resultatredovisning. Teoridelen behandlar social mediamarknadsföring, digital marknadsföring, samt slutligen influencer-marknadsföring. Den empiriska delen behandlar teorins olika delar och utförs genom en enkätundersökning.
Efter att den teoretiska och den empiriska delen utförs en klar redovisning hur den teoretiska och den empiriska delen går hand i hand.
Examensarbetet är uppdelat i tre delar först en teoretisk del, en empirisk del och en resultatredovisning. Teoridelen behandlar social mediamarknadsföring, digital marknadsföring, samt slutligen influencer-marknadsföring. Den empiriska delen behandlar teorins olika delar och utförs genom en enkätundersökning.
Efter att den teoretiska och den empiriska delen utförs en klar redovisning hur den teoretiska och den empiriska delen går hand i hand.