Ilmajoen Musiikkijuhlat -tapahtuman palveluiden kehittämissuunnitelma
Mäkelä, Maarit (2021)
Mäkelä, Maarit
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313843
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313843
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona Ilmajoen Musiikkijuhlat -tapahtumalle. Ilmajoen Musiikkijuhlat on uutta suomalaista oopperaa tuottava tapahtuma, joka pyrkii tekemään oopperamusiikkia helpommin lähestyttäväksi, tukien samalla kotimaisia tekijöitä ja uraansa aloittelevia oopperasolisteja.
Opinnäytetyön aihe juontui toimeksiantajan tarpeesta kartoittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä tapahtumaan ja sen palveluihin. Työn tarkoituksena on selvittää, miten tapahtuman palveluita tulisi kehittää asiakkaan näkökulmasta. Tutkimus toteutettiin asiakaskyselyä hyödyntäen. Asiakaskyselyn avulla kartoitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä, toiveita ja kehitysehdotuksia tapahtuman suhteen.
Asiakaskyselyyn vastasi kokonaisuudessaan 1105 henkilöä ja tutkimus osoitti, että asiakkaat ovat pääosin hyvin tyytyväisiä tapahtuman tarjoamiin palveluihin. Esiin nousi kuitenkin joitain kehittämistä kaipaavia osa-alueita. Tutkimuksen tulosten perusteella esitetään kehitysehdotuksia tapahtuman palveluihin.
Työn teoriaosuus käsittelee tapahtuman kehittämistä yleisellä tasolla sekä tapahtuman omistajan vastuita kehitystoimintaan liittyen. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään lyhyesti asiakaslähtöisyyttä ja asiakaskohtaamisten kosketuspisteitä, sekä asiakaskokemuksen muodostumista.
Opinnäytetyön aihe juontui toimeksiantajan tarpeesta kartoittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä tapahtumaan ja sen palveluihin. Työn tarkoituksena on selvittää, miten tapahtuman palveluita tulisi kehittää asiakkaan näkökulmasta. Tutkimus toteutettiin asiakaskyselyä hyödyntäen. Asiakaskyselyn avulla kartoitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä, toiveita ja kehitysehdotuksia tapahtuman suhteen.
Asiakaskyselyyn vastasi kokonaisuudessaan 1105 henkilöä ja tutkimus osoitti, että asiakkaat ovat pääosin hyvin tyytyväisiä tapahtuman tarjoamiin palveluihin. Esiin nousi kuitenkin joitain kehittämistä kaipaavia osa-alueita. Tutkimuksen tulosten perusteella esitetään kehitysehdotuksia tapahtuman palveluihin.
Työn teoriaosuus käsittelee tapahtuman kehittämistä yleisellä tasolla sekä tapahtuman omistajan vastuita kehitystoimintaan liittyen. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään lyhyesti asiakaslähtöisyyttä ja asiakaskohtaamisten kosketuspisteitä, sekä asiakaskokemuksen muodostumista.