Markkinointisuunnitelma Latchback Gamesille
Lyytinen, Teemu (2021)
Lyytinen, Teemu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112754
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112754
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona pelistudio Latchback Gamesille. Työn tavoitteena oli luoda selkeä ja helposti seurattava markkinointisuunnitelma. Työ sisältää teoria osuuden ja empiiriosuuden. Teoriaosuudessa käsitellään ja yhdistellään eri teorioita siitä, miten luoda markkinointisuunnitelma.
Teoriaosan pohjalta tehtiin empiirisen osan markkinointisuunnitelma studiolle. Empiirisessä osassa hyödynnettiin kvalitatiivista tutkimusta haastattelujen muodossa. Nykytila analyysissa haastateltiin yritykseen perustajia, jotta saatiin tietoon yrityksen lähtötaso. Segmentoinnissa hyödynnettiin ryhmähaastattelua oikeiden käyttäjäryhmien löytämiseksi.
Strategian pohjalta luotiin markkinointitaktiikat, joita pelistudion on tarkoitus lähteä hyödyntämään. Pääkäyttäjäryhmäksi selvisi Indie peleistä kiinnostuneet core pc-pelaajat.
Teoriaosan pohjalta tehtiin empiirisen osan markkinointisuunnitelma studiolle. Empiirisessä osassa hyödynnettiin kvalitatiivista tutkimusta haastattelujen muodossa. Nykytila analyysissa haastateltiin yritykseen perustajia, jotta saatiin tietoon yrityksen lähtötaso. Segmentoinnissa hyödynnettiin ryhmähaastattelua oikeiden käyttäjäryhmien löytämiseksi.
Strategian pohjalta luotiin markkinointitaktiikat, joita pelistudion on tarkoitus lähteä hyödyntämään. Pääkäyttäjäryhmäksi selvisi Indie peleistä kiinnostuneet core pc-pelaajat.