Korjaamon sisäisen viestinnän analyysi
Kauppila, Jere (2021)
Kauppila, Jere
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112894
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112894
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Seinäjoen Autokaari Oy:n korjaamon sisäisen viestinnän ongelmakohtia ja muodostaa korjausehdotuksia näiden ongelmien ratkaisemiseksi. Opinnäytetyön aineisto koostuu työntekijöiden haastatteluista, joiden pohjalta määritettiin viestinnän ongelmakohdat ja muodostettiin korjausehdotukset.
Suurimmiksi ongelmakohdiksi määritettiin puutteellinen tiedotus yrityksen sisäisistä asioista, epäonnistunut suullinen viestintä, työmääräysten puutteellinen täyttäminen ja tiedon puutteellinen sisäistäminen. Haastatteluissa ilmeni runsaasti muitakin ongelmakohtia, mutta suurin osa sopi pohjimmiltaan määritettyjen ongelmakohtien alle. Korjausehdotuksiksi tarjottiin toimintatapojen sopimista, palautejärjestelmän muodostamista ja säännöllisiä palavereja. Myös työntekijöiden motivointia korjausehdotuksia toteuttaessa teroitettiin. Työn tuloksena ovat edellä luetellut korjausehdotukset.
Liitteet 1–9 salattu toimeksiantajan pyynnöstä.
Suurimmiksi ongelmakohdiksi määritettiin puutteellinen tiedotus yrityksen sisäisistä asioista, epäonnistunut suullinen viestintä, työmääräysten puutteellinen täyttäminen ja tiedon puutteellinen sisäistäminen. Haastatteluissa ilmeni runsaasti muitakin ongelmakohtia, mutta suurin osa sopi pohjimmiltaan määritettyjen ongelmakohtien alle. Korjausehdotuksiksi tarjottiin toimintatapojen sopimista, palautejärjestelmän muodostamista ja säännöllisiä palavereja. Myös työntekijöiden motivointia korjausehdotuksia toteuttaessa teroitettiin. Työn tuloksena ovat edellä luetellut korjausehdotukset.
Liitteet 1–9 salattu toimeksiantajan pyynnöstä.