Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi
Tirkkonen, Juho (2021)
Tirkkonen, Juho
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112652
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112652
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön toimeksianto ja tavoite oli perustaa toimiva verkkokauppa ja selvittää yritykselle parhaimmat digimarkkinoinnin keinot verkkokaupan markkinointiin. Toimeksiantaja on MN-Lifttek Oy, joka on rakennuskoneiden myyntiin ja jälkimarkkinointiin erikoistunut yritys.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu verkkokaupan perustamiseen liittyvistä asioista. Teoriaosuudessa käsitellään aluksi yleisesti verkkokauppaa, markkinointia, asiakassegmentointia ja markkinoinnin kilpailukeinoja, sekä käydään läpi verkkokaupan perustamisen vaiheet ja rakentamisen eteneminen.
Laadin myös verkkokaupalle rekisteri- ja tietosuojaselosteen sekä sopimus– ja toimitusehdot, jotka ovat liitteenä opinnäytetyössä. Opinnäytetyössä käydään läpi ensin teoriaosuus ja sen jälkeen yrityskohtaiset tiedot tai omat toimenpiteet verkkokauppa prosessin etenemisessä. Analyysin tietoperustan lähteinä käytettiin alan kirjallisuutta ja internettiä. Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimiva verkkokauppa, joka vastaa työlle asetettuja tavoitteita ja jossa on otettu huomioon lainalaisuudet, jotka koskevat niin B2B kuin B2C kauppaa.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu verkkokaupan perustamiseen liittyvistä asioista. Teoriaosuudessa käsitellään aluksi yleisesti verkkokauppaa, markkinointia, asiakassegmentointia ja markkinoinnin kilpailukeinoja, sekä käydään läpi verkkokaupan perustamisen vaiheet ja rakentamisen eteneminen.
Laadin myös verkkokaupalle rekisteri- ja tietosuojaselosteen sekä sopimus– ja toimitusehdot, jotka ovat liitteenä opinnäytetyössä. Opinnäytetyössä käydään läpi ensin teoriaosuus ja sen jälkeen yrityskohtaiset tiedot tai omat toimenpiteet verkkokauppa prosessin etenemisessä. Analyysin tietoperustan lähteinä käytettiin alan kirjallisuutta ja internettiä. Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimiva verkkokauppa, joka vastaa työlle asetettuja tavoitteita ja jossa on otettu huomioon lainalaisuudet, jotka koskevat niin B2B kuin B2C kauppaa.