Digitaalisen markkinoinnin ohjeistus putkialan yritykselle
Niemimaa, Antti (2021)
Niemimaa, Antti
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812201
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812201
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten luodaan onnistunut digitaalisen markkinoinnin suunnitelma ja millä digitaalisen markkinoinnin keinoin toimeksiantajayritystä voidaan markkinoida kuluttaja-asiakkaille. Lopputuloksena syntyi markkinointiohjeistus toimeksiantajalle.
Kehittämistehtävässä luotiin tutkimuksen pohjalta ohjeistus digitaalisen markkinointisuunnitelman toteuttamisesta ja eri digitaalisen markkinoinnin keinojen hyödyntämisestä. Työssä keskityttiin erityisesti sisältömarkkinointiin ja tekniseen hakukoneoptimointiin yrityksen kotisivujen uudistamisen tukemiseksi.
Kehittämistehtävän lopputuloksena syntyi digitaalisen markkinointisuunnitelman runko ja ohjeistus digitaalisen markkinoinnin keinoista. Ohjeistuksessa käytiin vaihe vaiheelta läpi, mitä yrityksen tulee huomioida prosessin eri vaiheissa ja vaadittavia toimia näissä vaiheissa onnistumiseksi. Ohjeistuksen ja koko suunnitelman kulmakiveksi nousi yrityksen toimintaan sopiva sisältömarkkinointi. Tätä sisältömarkkinointia tullaan jatkossa hyödyntämään yrityksen verkkoympäristön uudistamisessa.
Toimeksiantaja alkaa hyödyntämään työtä verkkoympäristön uudistamisessa. Työn pohjalta yritys luo digitaalisen markkinointi strategian ja lopullisen digitaalisen markkinointisuunnitelman. Yritys hyödyntää työtä verkkosivujen uudistamisessa varmistamalla, että uudet kotisivut on optimoitu hakukoneoptimointia ajatellen. The aim of this Bachelor’s thesis was to research how to make a digital marketing plan and how to market the employer company to consumers using digital marketing tools. The results of the research had to give the employer company fundamental knowledge about digital marketing.
In the empirical part of the thesis guides about implementing a digital marketing plan and usage of different digital marketing tools were made. The emphasis of the work was on content marketing and technical search engine optimization to support employee company’s website renewal.
Results of the empirical part included a body of a digital marketing plan and a guide about the usage of different digital marketing tools. The guide gives step-by-step guidance about what the employer company must do during the different phases of the process and what the company needs to do to succeed. Content marketing became the cornerstone of the whole digital marketing plan and the guide, which will be used in the employers’ online environment renewal.
The employer company is going to utilize the thesis in the renewal of the company’s online environment renewal. Based on the thesis the employer will create a digital marketing strategy and final version of the digital marketing plan. During the website renewal, employer utilizes the thesis by making sure that the new website will be optimized for search engine optimization.
Keywords:
Kehittämistehtävässä luotiin tutkimuksen pohjalta ohjeistus digitaalisen markkinointisuunnitelman toteuttamisesta ja eri digitaalisen markkinoinnin keinojen hyödyntämisestä. Työssä keskityttiin erityisesti sisältömarkkinointiin ja tekniseen hakukoneoptimointiin yrityksen kotisivujen uudistamisen tukemiseksi.
Kehittämistehtävän lopputuloksena syntyi digitaalisen markkinointisuunnitelman runko ja ohjeistus digitaalisen markkinoinnin keinoista. Ohjeistuksessa käytiin vaihe vaiheelta läpi, mitä yrityksen tulee huomioida prosessin eri vaiheissa ja vaadittavia toimia näissä vaiheissa onnistumiseksi. Ohjeistuksen ja koko suunnitelman kulmakiveksi nousi yrityksen toimintaan sopiva sisältömarkkinointi. Tätä sisältömarkkinointia tullaan jatkossa hyödyntämään yrityksen verkkoympäristön uudistamisessa.
Toimeksiantaja alkaa hyödyntämään työtä verkkoympäristön uudistamisessa. Työn pohjalta yritys luo digitaalisen markkinointi strategian ja lopullisen digitaalisen markkinointisuunnitelman. Yritys hyödyntää työtä verkkosivujen uudistamisessa varmistamalla, että uudet kotisivut on optimoitu hakukoneoptimointia ajatellen.
In the empirical part of the thesis guides about implementing a digital marketing plan and usage of different digital marketing tools were made. The emphasis of the work was on content marketing and technical search engine optimization to support employee company’s website renewal.
Results of the empirical part included a body of a digital marketing plan and a guide about the usage of different digital marketing tools. The guide gives step-by-step guidance about what the employer company must do during the different phases of the process and what the company needs to do to succeed. Content marketing became the cornerstone of the whole digital marketing plan and the guide, which will be used in the employers’ online environment renewal.
The employer company is going to utilize the thesis in the renewal of the company’s online environment renewal. Based on the thesis the employer will create a digital marketing strategy and final version of the digital marketing plan. During the website renewal, employer utilizes the thesis by making sure that the new website will be optimized for search engine optimization.
Keywords: