Markkinointiviestinnän nykyaikaistaminen ja kehittäminen : case: Naroma-Tuote Oy
Naroma, Tatu (2021)
Naroma, Tatu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711758
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711758
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma yritykselle Naroma-Tuote Oy. Työ toteutettiin yrityksen toivomuksesta, sillä yrityksen markkinointiviestinä ja mainonta on vanhanaikaista ja vähäistä. Markkinointiviestintä rajattiin käsittelemään mainonnan osa-aluetta.
Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla yhtiön toimitusjohtajaa sekä tarkastelemalla yhtiön tilinpäätöspapereita. Vertaileminen alan toimijoihin suoritettiin benchmarking-menetelmällä, jossa tarkasteltiin muiden saman alan toimijoiden markkinointiviestintää ja mainontaa.
Benchmarkingin keskeisimmät tulokset olivat näkyvyys sosiaalisessa mediassa, sähköinen suoramarkkinointi sekä alueellinen lehtimainonta. Tulosten pohjalta case-yritykselle laadittiin markkinoinnin vuosikello vuodeksi eteenpäin.
Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla yhtiön toimitusjohtajaa sekä tarkastelemalla yhtiön tilinpäätöspapereita. Vertaileminen alan toimijoihin suoritettiin benchmarking-menetelmällä, jossa tarkasteltiin muiden saman alan toimijoiden markkinointiviestintää ja mainontaa.
Benchmarkingin keskeisimmät tulokset olivat näkyvyys sosiaalisessa mediassa, sähköinen suoramarkkinointi sekä alueellinen lehtimainonta. Tulosten pohjalta case-yritykselle laadittiin markkinoinnin vuosikello vuodeksi eteenpäin.