PR-toiminnan rooli ja merkitys osana yritysasiakkaiden ensikontaktien luomista : Case: Hey Look Oy
Joensuu, Emilia (2021)
Joensuu, Emilia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711747
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711747
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tapaustutkimus, jonka tavoitteena on löytää konkreettisia vastauksia Hey Look Oy:lle kysymykseen Mikä on PR-toiminnan rooli ja merkitys osana yritysasiakkaiden ensikontaktien luomista?
Työn tilaaja on Hey Look Oy, joka on luova studio Helsingistä. Yrityksen palveluihin kuuluu tapahtuma- ja häästailaukset. Yrityksellä on kolme brändiä: Hey Look, Nord & Mae ja Freyia. Tässä opinnäytetyössä keskitytään Hey Look -brändiin.
Työn tavoitteena on esittää tilaajalle kehitysehdotuksia siihen, miten PR-toiminnan avulla voi saada luotua yritysasiakkaiden ensikontakteja. Opinnäytetyön aineisto on kerätty kyselyllä. Tutkimus osoitti, että PR-toiminnan rooli ja merkitys osana yritysasiakkaiden ensikontaktien luomista on todella tärkeä.
Opinnäytetyössä esitetään kehitysehdotuksena PR-suunnitelman tekeminen, joka pitää sisällään seuraavat kohdat: suhteiden luonti, ansaittu media, yrityksen omat mediat, tapahtumat ja markkinoinnin automaatio.
Työn tilaaja on Hey Look Oy, joka on luova studio Helsingistä. Yrityksen palveluihin kuuluu tapahtuma- ja häästailaukset. Yrityksellä on kolme brändiä: Hey Look, Nord & Mae ja Freyia. Tässä opinnäytetyössä keskitytään Hey Look -brändiin.
Työn tavoitteena on esittää tilaajalle kehitysehdotuksia siihen, miten PR-toiminnan avulla voi saada luotua yritysasiakkaiden ensikontakteja. Opinnäytetyön aineisto on kerätty kyselyllä. Tutkimus osoitti, että PR-toiminnan rooli ja merkitys osana yritysasiakkaiden ensikontaktien luomista on todella tärkeä.
Opinnäytetyössä esitetään kehitysehdotuksena PR-suunnitelman tekeminen, joka pitää sisällään seuraavat kohdat: suhteiden luonti, ansaittu media, yrityksen omat mediat, tapahtumat ja markkinoinnin automaatio.