E-learning tuotekehityksen kohteena growth hackingia käyttämällä : case Marketing Finland
Iivari, Teemu (2021)
Iivari, Teemu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611489
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611489
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön taustalla oli Marketing Finlandin tarve uudelle e-learning-alustalle aiemmin käytetyn tilalle. Tavoitteena oli löytää kehityskohteita puolistrukturoitujen haastattelujen avulla. Haastattelut suunnattiin kyseisen koulutusalustan käyttäjille. Kehityskohteet ovat täten myös työn lopputulos.
Johtopäätöksenä saatiin selville asiat, jotka toimivat oppimisalustalla sekä mitkä ominaisuudet kaipaavat kehitystä seuraavaa käyttöliittymää varten.
Puolistrukturoidun haastattelun valmistelussa käytettiin teoriaa apuna, jotta oikeisiin asioihin osattiin kiinnittää huomio. Tutkimuksen perusteella osataan luokitella toimivat ja puutteelliset toiminnot sekä luoda suunnitelma kehitettävistä asioista. Marketing Finlandin toimii markkinoinnin tukiverkostona tarjoten eri palveluita asiakkailleen.
Käsitteinä ovat palvelumuotoilu, growth hacking ja e-learning. Työn produktina syntyi kehityssuunnitelma, eli Road Map työn toimeksiantajalle. Kehityssuunnitelmassa ilmenee eri ominaisuuksien toimivuus videotallennepohjaiseen koulutusalustaan pohjautuen. Teemat ja niiden ominaisuudet tukevat e-learning-alustaa omalla painollaan.
Johtopäätöksenä saatiin selville asiat, jotka toimivat oppimisalustalla sekä mitkä ominaisuudet kaipaavat kehitystä seuraavaa käyttöliittymää varten.
Puolistrukturoidun haastattelun valmistelussa käytettiin teoriaa apuna, jotta oikeisiin asioihin osattiin kiinnittää huomio. Tutkimuksen perusteella osataan luokitella toimivat ja puutteelliset toiminnot sekä luoda suunnitelma kehitettävistä asioista. Marketing Finlandin toimii markkinoinnin tukiverkostona tarjoten eri palveluita asiakkailleen.
Käsitteinä ovat palvelumuotoilu, growth hacking ja e-learning. Työn produktina syntyi kehityssuunnitelma, eli Road Map työn toimeksiantajalle. Kehityssuunnitelmassa ilmenee eri ominaisuuksien toimivuus videotallennepohjaiseen koulutusalustaan pohjautuen. Teemat ja niiden ominaisuudet tukevat e-learning-alustaa omalla painollaan.