Instagram-oppaan tekeminen asiantuntijayrityksen markkinoinnin avuksi
Sumala, Ilona (2021)
Sumala, Ilona
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052511102
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052511102
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Instagram-markkinoinnin opas asiantuntijayrityksille. Opas luotiin markkinointitoimisto Valvimolle, joka hyödyntää opasta palvellessaan asiakkaitaan markkinoinnin ja sosiaalisen median teemoissa.
Opinnäytetyössä tutkittiin ja käytettiin lähteinä Instagramin sovellusta sekä verkkosivuja, kirjallisia lähteitä, artikkeleita ja tilastoja. Oppaassa lähteeksi muodostui myös oma asiantuntijuuteni aiheesta sekä opinnäytetyön tietoperustaa rakentaessa opitut asiat.
Opas toteutettiin käyttäen PowerPoint ohjelmaa. PowerPoint pohja muokattiin visuaalisesti toimeksiantajan graafisten ohjeistusten ja brändikirjan mukaan. Opas neuvoo, miten Instagramia tulisi käyttää yrityksen näkökulmasta ja miten Instagram-markkinointia toteutetaan kertoen konkreettisia hyödyllisiä huomioon otettavia asioita. Aihe valittiin sen vuoksi, koska Instagram muuttuu jatkuvasti ja koettiin tarpeelliseksi luoda ajantasainen opas aiheeseen liittyen. Haluttiin myös toimeksiantajan kanssa luoda opas auttamaan asiantuntijayrityksiä hyödyntämään Instagramia markkinoinnin yhtenä välineenä ja tekemään hyvää Instagram-markkinointia.
Opinnäytetyössä tutkittiin ja käytettiin lähteinä Instagramin sovellusta sekä verkkosivuja, kirjallisia lähteitä, artikkeleita ja tilastoja. Oppaassa lähteeksi muodostui myös oma asiantuntijuuteni aiheesta sekä opinnäytetyön tietoperustaa rakentaessa opitut asiat.
Opas toteutettiin käyttäen PowerPoint ohjelmaa. PowerPoint pohja muokattiin visuaalisesti toimeksiantajan graafisten ohjeistusten ja brändikirjan mukaan. Opas neuvoo, miten Instagramia tulisi käyttää yrityksen näkökulmasta ja miten Instagram-markkinointia toteutetaan kertoen konkreettisia hyödyllisiä huomioon otettavia asioita. Aihe valittiin sen vuoksi, koska Instagram muuttuu jatkuvasti ja koettiin tarpeelliseksi luoda ajantasainen opas aiheeseen liittyen. Haluttiin myös toimeksiantajan kanssa luoda opas auttamaan asiantuntijayrityksiä hyödyntämään Instagramia markkinoinnin yhtenä välineenä ja tekemään hyvää Instagram-markkinointia.