Sisältömarkkinointiopas B2B-yritykselle
Eirikkä, Vilma (2021)
Eirikkä, Vilma
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105108137
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105108137
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö koostuu opinnäytetyöraportista ja oppaasta.
Tämä opinnäytetyön aikana luodaan opas sisältömarkkinoinnin aloittamiseen. Opas tehdään elektroniikka-alan yritykselle, joka toimii lähinnä B2B-sektorilla. Opas laaditaan toimeksiantajayrityksen perustajille, joille opas toimii ehdotuksena siitä, miten yrityksen markkinointiviestintä aloitetaan LinkedInissa. Tavoitteena on luoda opas, joka käsittelee aiheita, joita olisi hyvä pohtia ennen sisältömarkkinoinnin ja maksullisen mainonnan aloittamista. Opas myös perustelee, miksi sisältömarkkinointi on kannattavaa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään sisältömarkkinointia, B2B-markkinointia, LinkedInia ja sen mainosmuotoja sekä markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Sisältömarkkinoinnin lisäksi syvennytään myös sisältöstrategiaan. LinkedIn-luvussa käsitellään mainosmuotojen lisäksi myös sosiaalisen median maineriskiä, mainonnan hintaa ja mittaamista sekä sosiaalista myyntiä.
Työn konkreettinen tuotos on 32 sivuinen opas sisältömarkkinoinnin aloittamiseen. Oppaassa käydään läpi sisältöstrategian suunnittelu, sisällöntuotanto, postausideoita, maksullinen markkinointi ja LinkedInin mainosmuodot sekä mainonnan tulosten mittareita.
Tämä opinnäytetyön aikana luodaan opas sisältömarkkinoinnin aloittamiseen. Opas tehdään elektroniikka-alan yritykselle, joka toimii lähinnä B2B-sektorilla. Opas laaditaan toimeksiantajayrityksen perustajille, joille opas toimii ehdotuksena siitä, miten yrityksen markkinointiviestintä aloitetaan LinkedInissa. Tavoitteena on luoda opas, joka käsittelee aiheita, joita olisi hyvä pohtia ennen sisältömarkkinoinnin ja maksullisen mainonnan aloittamista. Opas myös perustelee, miksi sisältömarkkinointi on kannattavaa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään sisältömarkkinointia, B2B-markkinointia, LinkedInia ja sen mainosmuotoja sekä markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Sisältömarkkinoinnin lisäksi syvennytään myös sisältöstrategiaan. LinkedIn-luvussa käsitellään mainosmuotojen lisäksi myös sosiaalisen median maineriskiä, mainonnan hintaa ja mittaamista sekä sosiaalista myyntiä.
Työn konkreettinen tuotos on 32 sivuinen opas sisältömarkkinoinnin aloittamiseen. Oppaassa käydään läpi sisältöstrategian suunnittelu, sisällöntuotanto, postausideoita, maksullinen markkinointi ja LinkedInin mainosmuodot sekä mainonnan tulosten mittareita.