Nellu : myyntiauton visualisointi ja toteutus
Juhola, Anu (2021)
Juhola, Anu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105108041
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105108041
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on ajoneuvon ulkopinnan hyödyntäminen mainonnassa. Siinä tutkittiin, kuinka ajoneuvon ulkopintaa voitaisiin hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti myytävän tuotteen tai palvelun mainostamisessa.
Opinnäytetyö sai alkunsa TwinInno hankkeen tarjoamasta projektista, jossa lahtelainen kukkakauppa tarvitsi tulevan myyntiauton toteutuksessa apua. Idea kukkia myyvästä autosta sai alkunsa, kun kukkakauppa, Kukka ja Sisustus Neilikka, halusi tarjota asiakkailleen palveluita uudella tavalla.
Opinnäytetyössä tehtiin runsaasti erilaisia tutkimuksia mahdollisuuksien mukaan. Tutkimuksissa otettiin huomioon yrittäjän sekä yrittäjän asiakkaiden tarpeita kyselyiden ja kenttätutkimusten avulla. Myös materiaalitutkimusta toteutettiin ja mainontaan perehdyttiin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi brändi kukkia myyvälle autolle. Tämä sisältää auton nimen, logon sekä teippisuunnitelman ja palvelukokemukseen liittyviä ominaisuuksia. Tutkimusten toimesta löydettiin myös tulevaisuuden ratkaisuja mainonnan tehostamiseksi.
Opinnäytetyö sai alkunsa TwinInno hankkeen tarjoamasta projektista, jossa lahtelainen kukkakauppa tarvitsi tulevan myyntiauton toteutuksessa apua. Idea kukkia myyvästä autosta sai alkunsa, kun kukkakauppa, Kukka ja Sisustus Neilikka, halusi tarjota asiakkailleen palveluita uudella tavalla.
Opinnäytetyössä tehtiin runsaasti erilaisia tutkimuksia mahdollisuuksien mukaan. Tutkimuksissa otettiin huomioon yrittäjän sekä yrittäjän asiakkaiden tarpeita kyselyiden ja kenttätutkimusten avulla. Myös materiaalitutkimusta toteutettiin ja mainontaan perehdyttiin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi brändi kukkia myyvälle autolle. Tämä sisältää auton nimen, logon sekä teippisuunnitelman ja palvelukokemukseen liittyviä ominaisuuksia. Tutkimusten toimesta löydettiin myös tulevaisuuden ratkaisuja mainonnan tehostamiseksi.