Utveckling av streaming-tjänster för sociala medier som marknadsföring och produkt
Åberg, Jacob (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Åberg, Jacob
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105057277
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105057277
Tiivistelmä
Tämä lopputyö käsittelee livestriimauksia markkinointitarkoituksessa. Lähtökohtana on ollut työni viestintätoimistossa Bertills & Jung. Erityisesti kuluneen vuoden koronapandemian vuoksi livestriimaukset ovat yleistyneet, ja kehitimme konseptin tehdäksemme livestriimauksia sujuvalla tavalla. Olen sen takia yrittänyt tässä lopputyössä vastata kysymykseen miten livestriimauksia voisi parantaa. Taustaksi tähän livestriimauksen perusperiaatteita käsiteltiin sekä livestriimauksen rooli markkinoinnissa tarkastettiin. Lisäksi keskusteltiin teknisistä edellytyksistä onnistuneeseen livestriimaukseen.
Seuraavaksi analysoin muutamia aikaisempia livelähetyksiä, keskittyen parannettaviin seikkoihin ääni- ja valotekniikassa sekä visuaalisessa esityksessä. Huomasin, että meidän oli fokusoitava erityisesti kehittämään teknisiä osia koskien valaistusta, kamerakulmia sekä parantamaan kaikkien lähetykseen osallistujien keskinäistä viestintää, jotta kaikki sujuisi ongelmitta.
Tämän analyysin perusteella tehtiin vielä yksi livestriimaus, jossa minun pyrkimyksenä oli parantaa livestriimausta valaistuksen, kuvalaadun ja suunnittelun osalta.
Seuraavaksi analysoin muutamia aikaisempia livelähetyksiä, keskittyen parannettaviin seikkoihin ääni- ja valotekniikassa sekä visuaalisessa esityksessä. Huomasin, että meidän oli fokusoitava erityisesti kehittämään teknisiä osia koskien valaistusta, kamerakulmia sekä parantamaan kaikkien lähetykseen osallistujien keskinäistä viestintää, jotta kaikki sujuisi ongelmitta.
Tämän analyysin perusteella tehtiin vielä yksi livestriimaus, jossa minun pyrkimyksenä oli parantaa livestriimausta valaistuksen, kuvalaadun ja suunnittelun osalta.