Bränditutkimus työkaluksi Mirkka Metsola Studion showroom-konseptin luomiselle
Kallinen, Riia (2021)
Kallinen, Riia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104286199
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104286199
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää Mirkka Metsola Studion brändi-identiteetin ja imagon vastaavuus. Työn tarkoitus on tutkia näiden välistä suhdetta ja luoda selkeä kuva brändin nykytilasta, minkä avulla brändillä on työkalut kehittyä ja viedä viestintäänsä toivottuun suuntaan esimerkiksi showroom-konseptilla.
Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena, jonka analyysissa sovellettiin niin kvantitatiivisia kuin kvalitatiivisiakin menetelmiä. Brändin identiteettiä käytiin läpi suunnittelijan haastattelun kautta, jonka pohjalta kyselytutkimus optimoitiin keskittymään oleellisiin seikkoihin. Kyselytutkimuksessa selvitettiin kuluttajien mielikuvia Mirkka Metsola Studiosta sekä lisäksi yleistä ostokäyttäytymistä ja suhtautumista ostopäätökseen vaikuttaviin tekijöihin. Tutkimuksen analysointia tukee teoriaosuus, jossa avataan aiheeseen liittyviä termejä kirjallisten lähteiden avulla.
Opinnäytetyön lopputuloksena toteutettiin analyysi Mirkka Metsola Studion imagosta. Tuloksien pohjalta käytiin läpi myös mahdollisuuksia sekä oivalluksia ja ideoita showroomin ja viestinnän edistämiseen. Tästä tutkimuksesta on hyötyä yritykselle, sillä kehityksen tulisi aina lähteä liikkeelle nykytilanteen tuntemisesta.
Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena, jonka analyysissa sovellettiin niin kvantitatiivisia kuin kvalitatiivisiakin menetelmiä. Brändin identiteettiä käytiin läpi suunnittelijan haastattelun kautta, jonka pohjalta kyselytutkimus optimoitiin keskittymään oleellisiin seikkoihin. Kyselytutkimuksessa selvitettiin kuluttajien mielikuvia Mirkka Metsola Studiosta sekä lisäksi yleistä ostokäyttäytymistä ja suhtautumista ostopäätökseen vaikuttaviin tekijöihin. Tutkimuksen analysointia tukee teoriaosuus, jossa avataan aiheeseen liittyviä termejä kirjallisten lähteiden avulla.
Opinnäytetyön lopputuloksena toteutettiin analyysi Mirkka Metsola Studion imagosta. Tuloksien pohjalta käytiin läpi myös mahdollisuuksia sekä oivalluksia ja ideoita showroomin ja viestinnän edistämiseen. Tästä tutkimuksesta on hyötyä yritykselle, sillä kehityksen tulisi aina lähteä liikkeelle nykytilanteen tuntemisesta.