GoExpo tapahtuman sosiaalisen median markkinointisuunnitelma : case: G4Fishing
Ahtiainen-Himmanen, Noora (2021)
Ahtiainen-Himmanen, Noora
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103183545
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103183545
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on GoExpo tapahtuman sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Työ on toiminnallinen ja toimeksiantajana toimi G4Fishing yrittäjä Teemu Himmanen.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa sosiaalisen median markkinointisuunnitelma G4Fishing yritykselle vuoden 2021 GoExpo tapahtumaan. Yritys oli osallistumassa ensimmäistä kertaa kyseiseen tapahtumaan ja tarvitsi apua sosiaalisen median markkinoinnin kanssa.
Opinnäytetyö koostui kahdesta osasta, teoreettisesta sekä toiminnallisesta osasta. Opinnäytetyön teoreettisena kehyksenä toimi tapahtuman järjestäminen ja markkinointi. Teoria osassa käytiin läpi tapahtuman järjestämisen eri vaiheet; suunnittelu, toteutus sekä jälkimarkkinointivaihe. Markkinoinnista käytiin läpi tapahtumamarkkinointia, markkinoinnin suunnittelua sekä viestintää. Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa yritykselle toteutettiin markkinointisuunnitelma vuoden 2021 GoExpo tapahtumaan, joka Koronan takia siirtyy vuodelle 2022. Opinnäytetyötä varten toteutettiin teemahaastattelu puhelimitse G4Fishingin yrittäjälle Teemu Himmaselle, joka sisälsi kymmenen kysymystä. Sen lisäksi tehtiin tutkimusta yrityksen kilpailijoiden sosiaalisen median markkinointitavoista sekä niiden aktiivisuudesta sosiaalisessa mediassa.
Johtopäätöksessä pohditaan, kuinka opinnäytetyössä onnistuttiin ja päästiinkö asetettuihin tavoitteisiin. Siinä mietitään myös opinnäytetyön haasteita ja mitä opittiin.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa sosiaalisen median markkinointisuunnitelma G4Fishing yritykselle vuoden 2021 GoExpo tapahtumaan. Yritys oli osallistumassa ensimmäistä kertaa kyseiseen tapahtumaan ja tarvitsi apua sosiaalisen median markkinoinnin kanssa.
Opinnäytetyö koostui kahdesta osasta, teoreettisesta sekä toiminnallisesta osasta. Opinnäytetyön teoreettisena kehyksenä toimi tapahtuman järjestäminen ja markkinointi. Teoria osassa käytiin läpi tapahtuman järjestämisen eri vaiheet; suunnittelu, toteutus sekä jälkimarkkinointivaihe. Markkinoinnista käytiin läpi tapahtumamarkkinointia, markkinoinnin suunnittelua sekä viestintää. Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa yritykselle toteutettiin markkinointisuunnitelma vuoden 2021 GoExpo tapahtumaan, joka Koronan takia siirtyy vuodelle 2022. Opinnäytetyötä varten toteutettiin teemahaastattelu puhelimitse G4Fishingin yrittäjälle Teemu Himmaselle, joka sisälsi kymmenen kysymystä. Sen lisäksi tehtiin tutkimusta yrityksen kilpailijoiden sosiaalisen median markkinointitavoista sekä niiden aktiivisuudesta sosiaalisessa mediassa.
Johtopäätöksessä pohditaan, kuinka opinnäytetyössä onnistuttiin ja päästiinkö asetettuihin tavoitteisiin. Siinä mietitään myös opinnäytetyön haasteita ja mitä opittiin.