Purun ja hakkeen vastaanottojärjestelmä
Talvitie, Katja (2012)
Talvitie, Katja
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012090413391
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012090413391
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli selvittää tuotantolaitokselle, suunnitteilla olevaa vastaanotto-järjestelmää varten, autovaa’an kautta tulevien ja lähtevien toimitusten nykykäytäntö sekä sen keskeisimmät ongelmat. Työ sisältää ongelmista koostuvat muutostarpeet vastaanotossa ja niiden pohjalta koostetut tulevaa järjestelmää koskevat vaatimukset. Työssä selvitettiin myös punnituksen tekninen toteutus ja sen muutostarpeet sekä vaatimukset.
Työn tavoitteena on antaa käytännön hyötyä vastaanottojärjestelmän toimittajalle. Kuvattujen nykytilanteiden ja muutostarpeiden lisäksi työssä pyrittiin pohtimaan tulevan vastaanottojärjestelmän mahdollisia käyttötapauksia, joista työhön tehtiin käyttötapauskaaviot. Käyttötapauskaavioista toivotaan olevan hyötyä toimittajalle järjestelmää ja sen käyttösovelluksia suunniteltaessa.
Työ toteutettiin pääasiassa haastattelemalla tuotantolaitoksen henkilöstöä, joka vastaa ja hoitaa materiaalien tilauksia ja vastaanottoja. Haastatteluista koostettiin nykytilanteet ja ongelmat sekä saatiin ehdotuksia muutostarpeille. Vastaanottojärjestelmän ominaisuuksia selvitettiin haastattelemalla mahdollisia järjestelmän toimittajia sekä henkilöitä, joilla on kokemuksia vastaavanlaisista järjestelmistä.
Työn tavoitteena on antaa käytännön hyötyä vastaanottojärjestelmän toimittajalle. Kuvattujen nykytilanteiden ja muutostarpeiden lisäksi työssä pyrittiin pohtimaan tulevan vastaanottojärjestelmän mahdollisia käyttötapauksia, joista työhön tehtiin käyttötapauskaaviot. Käyttötapauskaavioista toivotaan olevan hyötyä toimittajalle järjestelmää ja sen käyttösovelluksia suunniteltaessa.
Työ toteutettiin pääasiassa haastattelemalla tuotantolaitoksen henkilöstöä, joka vastaa ja hoitaa materiaalien tilauksia ja vastaanottoja. Haastatteluista koostettiin nykytilanteet ja ongelmat sekä saatiin ehdotuksia muutostarpeille. Vastaanottojärjestelmän ominaisuuksia selvitettiin haastattelemalla mahdollisia järjestelmän toimittajia sekä henkilöitä, joilla on kokemuksia vastaavanlaisista järjestelmistä.