Uuden asiakkaan haltuunotto tilitoimistossa
Iivanainen, Juha (2012)
Iivanainen, Juha
Savonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012081413146
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012081413146
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksen on selvittää, mitä kaikkea toimenpiteitä täytyy tehdä, kun uusi
asiakas saapuu tilitoimistoon. Työ on tehty Pretax Kuopio Oy:lle, sen toimintojen perusteella.
Tämä opinnäytetyö on tehty haastattelujen, työkokemuksen, sekä sisäisten työohjeiden perusteella.
Työtä varten olen haastatellut Pretax Kuopio Oy:n pääkäyttäjiä. Tarkoituksena oli kerätä tiedot
asiakkaan haltuunotosta yksiin kansiin, haastatteluiden ja työohjeiden perusteella, jotta muutkin,
kuin pääkäyttäjät tietävät, mitä kaikkea tapahtuu asiakkaan saapuessa tilitoimistoon.
Tähän opinnäytetyöhön on kerätty tiedot siitä, millaisia toimenpiteitä tulee tehdä ja kuka toimenpiteet
tekee, uuden asiakkaan saapuessa tilitoimistoon. Toimenpiteet on kuvattu palveluittain, joista
muodostuu kokonaisuus asiakkaan tarpeiden mukaan. Koska ala ja ohjelmistot muuttuvat jatkuvasti,
osa tiedoista ja toiminnoista vanhenevat.
Tätä opinnäytetyötä voidaan käyttää Pretax Kuopio Oy:n henkilökunnalle koulutustarkoituksiin,
sekä tietopakettina eri palveluiden käynnistämisestä.
asiakas saapuu tilitoimistoon. Työ on tehty Pretax Kuopio Oy:lle, sen toimintojen perusteella.
Tämä opinnäytetyö on tehty haastattelujen, työkokemuksen, sekä sisäisten työohjeiden perusteella.
Työtä varten olen haastatellut Pretax Kuopio Oy:n pääkäyttäjiä. Tarkoituksena oli kerätä tiedot
asiakkaan haltuunotosta yksiin kansiin, haastatteluiden ja työohjeiden perusteella, jotta muutkin,
kuin pääkäyttäjät tietävät, mitä kaikkea tapahtuu asiakkaan saapuessa tilitoimistoon.
Tähän opinnäytetyöhön on kerätty tiedot siitä, millaisia toimenpiteitä tulee tehdä ja kuka toimenpiteet
tekee, uuden asiakkaan saapuessa tilitoimistoon. Toimenpiteet on kuvattu palveluittain, joista
muodostuu kokonaisuus asiakkaan tarpeiden mukaan. Koska ala ja ohjelmistot muuttuvat jatkuvasti,
osa tiedoista ja toiminnoista vanhenevat.
Tätä opinnäytetyötä voidaan käyttää Pretax Kuopio Oy:n henkilökunnalle koulutustarkoituksiin,
sekä tietopakettina eri palveluiden käynnistämisestä.