Maatilamatkailu kohtaa Facebookin : Markkinointi sosiaalisessa mediassa
Pyysilta, Petri (2012)
Pyysilta, Petri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060612001
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060612001
Tiivistelmä
Työ oli toimeksianto hämeenkyröläisiltä Timo ja Anna Mäkelältä, jotka ovat aloittamassa maatilamatkailutoimintaa kesällä 2012. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään parhaat kanavat ja keinot markkinointiin sosiaalisessa mediassa.
Tutkimus toteutettiin havainnoimalla Talosen tilaa Hämeenkyrössä, ja käyttämällä havainnoinnin apuna sosiaalisen median ja matkailumarkkinoinnin teorioita.
Tutkimuksen johtopäätöksissä todettiin, että sosiaalinen media ja maatilamatkailu eivät vielä kohtaa parhaalla mahdollisella tavalla. Tutkimus osoitti, että Talosen tilan markkinoinnissa tulee tulevaisuudessa käyttää ainakin yleisimpiä sosiaalisen median kanavia. Markkinoinnin tulee olla sisältö- ja tarinakeskeistä sekä oikea-aikaista ja suunniteltua.
Tutkimus toteutettiin havainnoimalla Talosen tilaa Hämeenkyrössä, ja käyttämällä havainnoinnin apuna sosiaalisen median ja matkailumarkkinoinnin teorioita.
Tutkimuksen johtopäätöksissä todettiin, että sosiaalinen media ja maatilamatkailu eivät vielä kohtaa parhaalla mahdollisella tavalla. Tutkimus osoitti, että Talosen tilan markkinoinnissa tulee tulevaisuudessa käyttää ainakin yleisimpiä sosiaalisen median kanavia. Markkinoinnin tulee olla sisältö- ja tarinakeskeistä sekä oikea-aikaista ja suunniteltua.