Viestinnän suunnittelijana kiinteistönvälitysyrityksessä
Kinnunen, Elmiina (2021)
Kinnunen, Elmiina
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103052936
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103052936
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tarkoituksena on seurata työtehtäviäni
viestinnän suunnittelijana kiinteistönvälitysalan yrityksessä sekä kehittää osaamistani
erilaisissa työtehtävissä. Opinnäyteyössä kuvataan päivittäisiä työtehtäviäni 13 viikon
ajanjaksolla. Työtehtäväni koostuvat pääosin asuntojen ja kiinteistöjen
valokuvaamisesta, sosiaalisen median sisällöntuottamisesta sekä graafisesta
suunnittelusta.
Opinnäytetyö koostuu kokonaisuudessaan työtehtävieni kuvaamisesta, sidosryhmien
kartoittamisesta, päiväkirjamuotoisesta raportoinnista sekä loppupohdinnasta. Kuvattu
työskentelyjakso sijoittuu loppuvuoteen 2020. Tästä johtuen viimeisimmät viikot
työnantajayrityksessä eivät olleet enää kovin kiireisiä. Henkilöbrändäystä tässä
opinnäytetyössä käsitellään vain osana sosiaalisen median sisällöntuotantoa.
Opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön lisäksi
valokuvausohjeistus kiinteistönvälitysyrityksen asiakkaille. Ohjeistuksen tekemiselle oli
työnantajayrityksessä selkeä tarve jo ennen opinnäytetyöprosessin ja
työskentelyjaksoni aloittamista. Tämä opinnäytetyö lisää tietoutta viestinnän
asiantuntijan ja valokuvaajan tehtävistä kiinteistönvälitysyrityksessä. Havaintoja voidaan
hyödyntää myös muiden viestintää käsittelevien opinnäytetöiden pohjana,
kiinteistönvälitysalan yrityksissä sekä muissa yrityksissä, joissa on samankaltaisia
työtehtäviä.
viestinnän suunnittelijana kiinteistönvälitysalan yrityksessä sekä kehittää osaamistani
erilaisissa työtehtävissä. Opinnäyteyössä kuvataan päivittäisiä työtehtäviäni 13 viikon
ajanjaksolla. Työtehtäväni koostuvat pääosin asuntojen ja kiinteistöjen
valokuvaamisesta, sosiaalisen median sisällöntuottamisesta sekä graafisesta
suunnittelusta.
Opinnäytetyö koostuu kokonaisuudessaan työtehtävieni kuvaamisesta, sidosryhmien
kartoittamisesta, päiväkirjamuotoisesta raportoinnista sekä loppupohdinnasta. Kuvattu
työskentelyjakso sijoittuu loppuvuoteen 2020. Tästä johtuen viimeisimmät viikot
työnantajayrityksessä eivät olleet enää kovin kiireisiä. Henkilöbrändäystä tässä
opinnäytetyössä käsitellään vain osana sosiaalisen median sisällöntuotantoa.
Opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön lisäksi
valokuvausohjeistus kiinteistönvälitysyrityksen asiakkaille. Ohjeistuksen tekemiselle oli
työnantajayrityksessä selkeä tarve jo ennen opinnäytetyöprosessin ja
työskentelyjaksoni aloittamista. Tämä opinnäytetyö lisää tietoutta viestinnän
asiantuntijan ja valokuvaajan tehtävistä kiinteistönvälitysyrityksessä. Havaintoja voidaan
hyödyntää myös muiden viestintää käsittelevien opinnäytetöiden pohjana,
kiinteistönvälitysalan yrityksissä sekä muissa yrityksissä, joissa on samankaltaisia
työtehtäviä.