Asiakaspalvelun ja vianhoidon kehittäminen
Kuronen, Tatu (2012)
Kuronen, Tatu
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052810319
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052810319
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tehtiin Oulun Seudun Sähkö Verkkopalvelut Oy:lle. Työn tavoitteena oli tutkia vaihtoehtoisia toteutustapoja parantaa asiakaspalvelua vianhoidossa.
Nykyisin siirtoverkon vioista saadaan hälytykset vain keskijänniteverkkon osalta. Keskijänniteverkon vioista saadaan hälytykset sähköasemien suojareleiltä sekä maastokatkaisijoilta. Etäluettavien mittareiden myötä, myös pienjänniteverkon rooli tulee korostumaan.
Työssäni käytetyt tutkimusmenetelmät perustuvat kirjallisen lähdemateriaalin käyttöön ja suoritettuihin haastatteluihin. Kirjallinen materiaali koostui Aidon-yhtiön etäluettavien mittareiden käyttöohjeista sekä aiemmista aiheeseen liittyvistä tutkimuksista. Verkkoyhtiöiden edustajien haastattelut suoritettiin sähköpostitse.
Nykyisin siirtoverkon vioista saadaan hälytykset vain keskijänniteverkkon osalta. Keskijänniteverkon vioista saadaan hälytykset sähköasemien suojareleiltä sekä maastokatkaisijoilta. Etäluettavien mittareiden myötä, myös pienjänniteverkon rooli tulee korostumaan.
Työssäni käytetyt tutkimusmenetelmät perustuvat kirjallisen lähdemateriaalin käyttöön ja suoritettuihin haastatteluihin. Kirjallinen materiaali koostui Aidon-yhtiön etäluettavien mittareiden käyttöohjeista sekä aiemmista aiheeseen liittyvistä tutkimuksista. Verkkoyhtiöiden edustajien haastattelut suoritettiin sähköpostitse.