Asiakaspalvelun toteutus linjasaneerauskohteessa
Pulkkinen, Mira (2012)
Pulkkinen, Mira
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205249663
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205249663
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaaja oli Are Oy, joka tarjoaa korjausrakentamisen palveluja, kiinteistöpalveluja, teollisuuden palveluja ja talotekniikkapalveluja toimisto-, liike-, teollisuus ja asuinkiinteistöille. Are Oy on jakautunut eri toimialueisiin joita ovat kiinteistöpalvelut ylläpitoon, huoltoon ja korjausrakentamiseen, sekä talotekniikkaurakointi uudis- ja korjausrakentamiseen. Opinnäytetyö on tehty Are Oy:n Jyväskylän kiinteistöpalvelujen korjausrakentamisen yksikölle.
Opinnäytetyössä kysyttiin kolmen taloyhtiön osakkailta, hallitusten puheenjohtajilta, isännöitsijöiltä, valvojilta ja Are Oy:n Jyväskylän korjausrakentamisen yksikön toimihenkilöiltä palautetta tapahtuneiden linjasaneerauksien asiakaspalvelusta ja tiedottamisesta sekä tiedotteista ja tiedotuskanavista. Näiden palautteiden pohjalta kehitettiin tiedotteita ja asiakaspalvelua. Tässä opinnäytetyössä ei käsitellä tarkemmin urakoitsijoiden, isännöitsijöiden ja valvojien välistä viestintää, samoin kun ei myöskään yrityksen sisäistä viestintää. Tässä opinnäytetyössä kohdistuttiin urakoitsijan ja osakkaiden väliseen viestintään ja tiedottamiseen. Tuloksiksi saatiin, että kahdessa taloyhtiössä asiakaspalvelu ja tiedottaminen onnistuivat hyvin ja yhdessä taloyhtiössä erittäin huonosti. Suurimmat epäonnistumiset olivat vähäiset asiakaspalveluresurssit ja pitämättömät lupaukset. Tiedotepohjia päästiin myös kehittämään parempaan suuntaan.
Opinnäytetyössä kysyttiin kolmen taloyhtiön osakkailta, hallitusten puheenjohtajilta, isännöitsijöiltä, valvojilta ja Are Oy:n Jyväskylän korjausrakentamisen yksikön toimihenkilöiltä palautetta tapahtuneiden linjasaneerauksien asiakaspalvelusta ja tiedottamisesta sekä tiedotteista ja tiedotuskanavista. Näiden palautteiden pohjalta kehitettiin tiedotteita ja asiakaspalvelua. Tässä opinnäytetyössä ei käsitellä tarkemmin urakoitsijoiden, isännöitsijöiden ja valvojien välistä viestintää, samoin kun ei myöskään yrityksen sisäistä viestintää. Tässä opinnäytetyössä kohdistuttiin urakoitsijan ja osakkaiden väliseen viestintään ja tiedottamiseen. Tuloksiksi saatiin, että kahdessa taloyhtiössä asiakaspalvelu ja tiedottaminen onnistuivat hyvin ja yhdessä taloyhtiössä erittäin huonosti. Suurimmat epäonnistumiset olivat vähäiset asiakaspalveluresurssit ja pitämättömät lupaukset. Tiedotepohjia päästiin myös kehittämään parempaan suuntaan.