Produktplanering för Eelovi : Inspiration, idéer, processen och vidare utveckling
Wolff, Petra (2012)
Wolff, Petra
Yrkeshögskolan Novia
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239470
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239470
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni olen keskittynyt tuotesuunnitteluun designtuotemerkki Eeloville. Suunnittelussa olen käyttänyt lähtökohtana tuotemerkin suunnittelufilosofiaa. Olen lukenut Suomen designhistoriaa, tulevia trendejä koskevaa inspiraatiokirjaa ja sisustuslehtiä lähtökohtana ja inspiraationa opinnäytetyötä varten. Tuoteideoiden kehitys perustuu tuotemerkin johdon kommentteihin niistä. Valmis tuote pohjautuu myös tuotemerkin johdolta saatuun palautteeseen.
Opinnäytetyön tavoitteena on syventyä paremmin tuotesuunnitteluun sekä saada kokemusta yhteistyöstä designtuotemerkin kanssa. Kuosisuunnittelu, joka kulkee käsi kädessä tuotesuunnittelun kanssa suunnitteluprosessin aikana, on myös suuri osa opinnäytetyötä.
Opinnäytetyön tavoitteena on syventyä paremmin tuotesuunnitteluun sekä saada kokemusta yhteistyöstä designtuotemerkin kanssa. Kuosisuunnittelu, joka kulkee käsi kädessä tuotesuunnittelun kanssa suunnitteluprosessin aikana, on myös suuri osa opinnäytetyötä.