Asiakaspalvelukeskuksen vaikutus logistiikan operatiiviseen toimintaan : Case: Stora Enso Oyj Veitsiluodon tehtaat
Kaarre, Jutta (2012)
Kaarre, Jutta
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239503
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239503
Tiivistelmä
Kaarre, Jutta. 2012. Asiakaspalvelukeskuksen vaikutus logistiikan operatiiviseen toimintaan. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 29. Liite 1.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia yhteistyötä Stora Enso Veitsiluodon tehtaiden logistiikkaosaston ja Customer Service Centre Northin (CSC North) välillä. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen ja opinnäytetyö on tehty toimeksiantona. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osiosta. Teoriaosassa käsitellään logistiikan toimintaa teollisuudessa yleisesti ja esitellään logistisia termejä. Teoriaosuus on koottu lähinnä kirjallisuutta ja Internetin artikkeleita käyttäen. Tutkimuksen empiirinen osio on toteutettu havainnoiden ja logistiikkaosaston työntekijöitä haastatellen. Haastattelun apuna käytetään puolistrukturoitua haastattelulomaketta.
Tutkimuksen tulosten perusteella yhteistyö logistiikkaosaston ja asiakaspalvelukeskuksen välillä sujuu kohtalaisen hyvin. Haastattelujen perusteella esiin nousi epäkohtia yhteistyössä ja ongelmista suurin koskee liian nopeita toimituspyyntöjä. Nämä ongelmat johtuvat lähinnä kunnioituksen puutteesta yhteisiä sääntöjä kohtaan. Määrittelemällä yhteiset pelisäännöt ja sitoutumalla noudattamaan niitä tuodaan uutta sujuvuutta yhteistyöhön.
Asiasanat: asiakaspalvelukeskus, yhteistyö, teollisuuden logistiikka
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia yhteistyötä Stora Enso Veitsiluodon tehtaiden logistiikkaosaston ja Customer Service Centre Northin (CSC North) välillä. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen ja opinnäytetyö on tehty toimeksiantona. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osiosta. Teoriaosassa käsitellään logistiikan toimintaa teollisuudessa yleisesti ja esitellään logistisia termejä. Teoriaosuus on koottu lähinnä kirjallisuutta ja Internetin artikkeleita käyttäen. Tutkimuksen empiirinen osio on toteutettu havainnoiden ja logistiikkaosaston työntekijöitä haastatellen. Haastattelun apuna käytetään puolistrukturoitua haastattelulomaketta.
Tutkimuksen tulosten perusteella yhteistyö logistiikkaosaston ja asiakaspalvelukeskuksen välillä sujuu kohtalaisen hyvin. Haastattelujen perusteella esiin nousi epäkohtia yhteistyössä ja ongelmista suurin koskee liian nopeita toimituspyyntöjä. Nämä ongelmat johtuvat lähinnä kunnioituksen puutteesta yhteisiä sääntöjä kohtaan. Määrittelemällä yhteiset pelisäännöt ja sitoutumalla noudattamaan niitä tuodaan uutta sujuvuutta yhteistyöhön.
Asiasanat: asiakaspalvelukeskus, yhteistyö, teollisuuden logistiikka