Growth problems of small companies owned by Russians in Finland
Masalova, Olga (2012)
Masalova, Olga
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205168621
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205168621
Tiivistelmä
Tämä lopputyö antaa yleiskuvan kasvun ongelmista, joita Venäläiset yrittäjät kohtaavat kehittäessään omaa liiketoimintaa, ja tarjoaa mahdollisia ratkaisuja. Lopputyö selventää eroja eri tavoissa harjoittaa liiketoimintaa Suomessa ja Venäjällä, paljastaa ostotottumuksia, mieltymyksiä ja ennakkoluuloja suomalaisista asiakkaista.
Tutkimuksen tavoitteena oli laatia opas venäläisille yrittäjille, neuvoa miten välttää virheitä, joita muut ovat tehneet; auttaa tutkinnon suorittaneita, jotka aikovat yksityisyrittäjiksi, pohtimaan vivahteita yrittäjyydessä Suomessa, ja laatia lista johtopäätöksistä yhtiön Moliri Oy tuleviin operaatioihin.
Yksi osa tutkimuksesta kartoittaa suomalaisia asiakkaita suoritettiin haastattelemalla venäläisiä yrittäjiä. Toinen osa on koostuu analyysistä liiketoiminnan suorituskyvystä Moliri Oy:ssä, käyttäen tilinpäätöstä ja pääomistajan toimittamaa materiaalia.
Yhteenvetona kaikesta todettiin, että Suomen asiakkaiden arvojen ja mieltymysten tunnustaminen, kun otetaan huomioon henkiset erot, perusteelliset markkinatutkimukset ovat olennaisia yrityksen kehittämiselle. Kielelliset erot, tiedon puute Suomen verotuksesta ja lainsäädännöstä ja suhtautuminen venäläisiin, oletetaan tärkeimmiksi esteiksi Venäläisomisteisen yhtiön kasvussa.
Tutkimuksen tavoitteena oli laatia opas venäläisille yrittäjille, neuvoa miten välttää virheitä, joita muut ovat tehneet; auttaa tutkinnon suorittaneita, jotka aikovat yksityisyrittäjiksi, pohtimaan vivahteita yrittäjyydessä Suomessa, ja laatia lista johtopäätöksistä yhtiön Moliri Oy tuleviin operaatioihin.
Yksi osa tutkimuksesta kartoittaa suomalaisia asiakkaita suoritettiin haastattelemalla venäläisiä yrittäjiä. Toinen osa on koostuu analyysistä liiketoiminnan suorituskyvystä Moliri Oy:ssä, käyttäen tilinpäätöstä ja pääomistajan toimittamaa materiaalia.
Yhteenvetona kaikesta todettiin, että Suomen asiakkaiden arvojen ja mieltymysten tunnustaminen, kun otetaan huomioon henkiset erot, perusteelliset markkinatutkimukset ovat olennaisia yrityksen kehittämiselle. Kielelliset erot, tiedon puute Suomen verotuksesta ja lainsäädännöstä ja suhtautuminen venäläisiin, oletetaan tärkeimmiksi esteiksi Venäläisomisteisen yhtiön kasvussa.