Bränditutkimus : Case NAJS Lifestyle
Turja, Veera (2021)
Turja, Veera
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102262718
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102262718
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on vaasalainen vaateyritys NAJS Lifestyle. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää asiakkaiden mielikuvia NAJS Lifestylen brändistä ja sen tuotteista. Tavoitteena on selvittää myös, miten vahva brändi on ja miksi asiakkaat valitsevat kyseisen brändin tuotteet. Lisäksi selvitetään, mitä sosiaalisen median kanavia asiakkaat käyttävät ja mitä mieltä he ovat NAJS Lifestylen sosiaalisen median sisällöstä.
Tutkimukseni teoriaosuus rakentuu brändistä, imagosta, markkinointiviestinnästä ja sosiaalisesta mediasta. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää ja tutkimus toteutettiin kyselylomakkeen avulla NAJS Lifestylen asiakkaille. Tutkimukseen osallistui yhteensä 50 vastaajaa.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että asiakkailla on hyvin positiivinen kuva NAJS Lifestylen brändistä ja sen tuotteista. Asiakkaille heräävät mielikuvat olivat erityisesti tyylikkyys ja nuorekkuus. Tärkein ostopäätökseen vaikuttava tekijä on tuotteen ulkonäkö. Asiakkaat ovat tyytyväisiä NAJS Lifestylen sosiaalisen median sisältöön ja sitä pidetään selkeänä ja yhtenäisenä.
Tutkimukseni teoriaosuus rakentuu brändistä, imagosta, markkinointiviestinnästä ja sosiaalisesta mediasta. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää ja tutkimus toteutettiin kyselylomakkeen avulla NAJS Lifestylen asiakkaille. Tutkimukseen osallistui yhteensä 50 vastaajaa.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että asiakkailla on hyvin positiivinen kuva NAJS Lifestylen brändistä ja sen tuotteista. Asiakkaille heräävät mielikuvat olivat erityisesti tyylikkyys ja nuorekkuus. Tärkein ostopäätökseen vaikuttava tekijä on tuotteen ulkonäkö. Asiakkaat ovat tyytyväisiä NAJS Lifestylen sosiaalisen median sisältöön ja sitä pidetään selkeänä ja yhtenäisenä.