Asiakaspäivän järjestäminen HH Embryo Oy:n markkinoinnin edistäjänä
Korkeamäki, Anniina (2012)
Korkeamäki, Anniina
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205087005
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205087005
Tiivistelmä
Tapahtumamarkkinointia ovat toimenpiteet, jossa asiakas ja yritys kohtaavat ennakkoon sovitussa tilanteessa tai ympäristössä. Asiakaspäivät ovat oiva tapa ottaa kontaktia asiakkaisiin ja oiva tilaisuus antaa tietoiskuja asiakkaille yrityksestä. Asiakastyytyväisyyden mittaamiseen on monta tapaa. Tässä työssä käytettiin paperille täytettävää palautekyselyä, jossa pyritään siihen, että palautteen antaminen olisi asiakkaalle mahdollisimman helppoa. Asiakkaille jaettiin asiakaspäivän alussa palautelomakkeet, jotka he täyttävät päivän aikana. Asiakaspäivät ovat oiva tapa vahvistaa asiakassuhteita ja kehittää asiakassuhdemarkkinointia.
HH Embryo Oy:n toiveesta järjestin heidän asiakkailleen asiakaspäivät Jalasjärvellä ja osallistuin myös Nivalassa järjestettävän asiakaspäivän toteutukseen. Opinnäytetyökseni muodostui toiminnallinen opinnäytetyö. Sen tavoitteena oli kerätä asiakkaitten mielipiteitä kahdesta erilaisesta asiakaspäivästä. Tämän avulla kerättiin tietoa, mistä yrityksen palveluista asiakkaat ovat kiinnostuneet.
Asiakaspäiviin osallistuneilta asiakkailta kysyttiin nimettömillä kyselylomakkeilla mitä mieltä he olivat päivän onnistumisesta sekä, mistä yrityksen tarjoamista palveluista ja tuotteista he olivat kiinnostuneet ja missä oli puutteita. Asiakaspäivien kyselyiden perusteella saatiin selville, että asiakkaat pitivät enemmän Nivalassa järjestetystä asiakaspäivästä. Asiakkaat pitivät eniten Nivalan tilaisuudessa olleesta ulkomaan jalostusasiantuntijan luennosta ja tilavierailusta. Jalasjärven tilaisuus sai kiitosta hyvästä lounaasta ja luentojen sisällöstä. Negatiivistä palautetta molemmissa päivissä saivat yrityksen kalvopohja, joka oli liian tumma. Yrityksen tuotteista ja palveluista oltiin molempien asiakaspäivien palautteissa kiinnostuneita. Myös tuotevalikoimaan tuli muutamia ehdotuksia asiakkailta.
HH Embryo Oy:n toiveesta järjestin heidän asiakkailleen asiakaspäivät Jalasjärvellä ja osallistuin myös Nivalassa järjestettävän asiakaspäivän toteutukseen. Opinnäytetyökseni muodostui toiminnallinen opinnäytetyö. Sen tavoitteena oli kerätä asiakkaitten mielipiteitä kahdesta erilaisesta asiakaspäivästä. Tämän avulla kerättiin tietoa, mistä yrityksen palveluista asiakkaat ovat kiinnostuneet.
Asiakaspäiviin osallistuneilta asiakkailta kysyttiin nimettömillä kyselylomakkeilla mitä mieltä he olivat päivän onnistumisesta sekä, mistä yrityksen tarjoamista palveluista ja tuotteista he olivat kiinnostuneet ja missä oli puutteita. Asiakaspäivien kyselyiden perusteella saatiin selville, että asiakkaat pitivät enemmän Nivalassa järjestetystä asiakaspäivästä. Asiakkaat pitivät eniten Nivalan tilaisuudessa olleesta ulkomaan jalostusasiantuntijan luennosta ja tilavierailusta. Jalasjärven tilaisuus sai kiitosta hyvästä lounaasta ja luentojen sisällöstä. Negatiivistä palautetta molemmissa päivissä saivat yrityksen kalvopohja, joka oli liian tumma. Yrityksen tuotteista ja palveluista oltiin molempien asiakaspäivien palautteissa kiinnostuneita. Myös tuotevalikoimaan tuli muutamia ehdotuksia asiakkailta.