Markkinointisuunnitelma - Case: Kymi Design & Business
Matikainen, Janica (2012)
Matikainen, Janica
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036125
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036125
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma Kymi Design & Businekselle. Kymi Design & Business on Kymenlaakson ammattikorkeakoulun yhteydessä toimiva yksikkö, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistyötä koulutuksen, tutkimuksen ja yrityselämän välillä. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on antaa uusia ja kannattavia näkökulmia markkinointiin.
Työn tavoitteena oli kehittää yritykselle markkinointikeinoja, jotka sopivat sille parhaiten. Markkinointisuunnitelman avulla pyrittiin löytämään uusia keinoja, jolla yritystä pystytään markkinoimaan uusille potentiaalisille asiakkaille. Suunnitelmassa myös laskettiin, mitä erilaiset markkinointikeinot tulisivat maksamaan ja miten jatkossa pystytään seuraamaan projektien onnistumista.
Tuloksena oli valmis markkinointisuunnitelma, jota Kymi Design & Business voi käyttää jatkossa hyödykseen. Työssä keskityttiin mm. sosiaalisen median hyödyntämiseen, hinnoitteluun ja suoramarkkinoinnin keinoihin.
Työn tavoitteena oli kehittää yritykselle markkinointikeinoja, jotka sopivat sille parhaiten. Markkinointisuunnitelman avulla pyrittiin löytämään uusia keinoja, jolla yritystä pystytään markkinoimaan uusille potentiaalisille asiakkaille. Suunnitelmassa myös laskettiin, mitä erilaiset markkinointikeinot tulisivat maksamaan ja miten jatkossa pystytään seuraamaan projektien onnistumista.
Tuloksena oli valmis markkinointisuunnitelma, jota Kymi Design & Business voi käyttää jatkossa hyödykseen. Työssä keskityttiin mm. sosiaalisen median hyödyntämiseen, hinnoitteluun ja suoramarkkinoinnin keinoihin.