Markkinointisuunnitelman laatiminen kylätalolle : Case: Kumputalo
Häkkinen, Sanni (2012)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025887
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025887
Tiivistelmä
Markkinointisuunnitelma on organisaation johdon työkalu, jolla varmistetaan, että toteutettavat markkinointitoimenpiteet ovat tehokkaita ja oikein kohdennettuja. Tämä opinnäytetyö käsittelee markkinointisuunnitelman laatimista kylätalon kiinteistölle ja pihapiirille.
Tavoitteena oli laatia Halkokummun kylässä sijaitsevalle Kumputalolle realistinen, käytännönläheinen markkinointisuunnitelma. Työn taustaoletuksena on, että kylätalo on yleishyödyllisen yhdistyksen omistuksessa, jolloin markkinoinnin päätavoitteena on taloudellisen voiton tuottamisen sijaan monipuolisempien palveluiden tarjoaminen
toiminta-alueen asukkaille.
Työn teoriaosuudessa tarkastellaan tutkimustietoon pohjautuen pienen koulun lakkautusprosessia, taustoja ja vaikutuksia kyläyhteisöön. Teoriaosuudessa esitellään lisäksi voittoa tavoittelemattoman organisaation ja palvelutuotteen markkinoinnin perusteet ja käydään yksityiskohtaisesti läpi markkinointisuunnitelman laatiminen käytännössä.
Opinnäytetyön liitteenä on valmis markkinointisuunnitelma, jota voidaan vapaasti soveltaa vastaaviin tilanteisiin.
Tavoitteena oli laatia Halkokummun kylässä sijaitsevalle Kumputalolle realistinen, käytännönläheinen markkinointisuunnitelma. Työn taustaoletuksena on, että kylätalo on yleishyödyllisen yhdistyksen omistuksessa, jolloin markkinoinnin päätavoitteena on taloudellisen voiton tuottamisen sijaan monipuolisempien palveluiden tarjoaminen
toiminta-alueen asukkaille.
Työn teoriaosuudessa tarkastellaan tutkimustietoon pohjautuen pienen koulun lakkautusprosessia, taustoja ja vaikutuksia kyläyhteisöön. Teoriaosuudessa esitellään lisäksi voittoa tavoittelemattoman organisaation ja palvelutuotteen markkinoinnin perusteet ja käydään yksityiskohtaisesti läpi markkinointisuunnitelman laatiminen käytännössä.
Opinnäytetyön liitteenä on valmis markkinointisuunnitelma, jota voidaan vapaasti soveltaa vastaaviin tilanteisiin.