Fostringsgemenskap genom fostringsdiskussioner och möten i vardagen
Holmberg, Sabina (2012)
Holmberg, Sabina
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202011835
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202011835
Tiivistelmä
Det här examensarbetet handlar om fostringsgemenskap på ett daghem sett ur föräldrarnas synvinkel. Jag har intervjuat fem föräldrar för att få deras åsikter om fostringsgemenskap och deras möjlighet att påverka sina barns vardag på daghemmet. Mina forskningsfrågor blev följaktligen: Vad innebär ordet fostringsgemenskap för dig som förälder? Tas föräldrarnas önskemål angående barnet emot och förverkligas? Hur förverkligas samarbetet mellan förälder och personal? Den teoretiska grunden för detta arbete består av Planen för småbarnsfostran samt Ann-Marie Markströms tankar om möten i vardagen. Intervjuguiden delades in i tre delar enligt Markströms tankar. Jag har också tagit in en socialpedagogisk synvinkel i arbetet samt presenterar tidigare forskning inom området. Resulten visar att föräldrarna är nöjda med samarbetet med personalen och upplever att de blir hörda angående sina önskemål. This thesis is about professional parnership at a day care center seen from parents' point of view. I have interviewed five parents to get their opinions on professional partnership and their ability to influence their children's everyday life at the day care center. My research questions were: What does the word professional partnership mean for you as a parent? Are parents' wishes regarding the child received and materialize? How is the cooperation between parents and personnel working? The theoretical base of this work consists of the plan for early childhood education and Ann-Marie Markström´s thoughts about the meetings in everyday life. The interview guide was divided into three parts according to Markström´s thoughts. I have also taken up a social pedagogical perspective in the work and presents previous research in the area. Results show that parents are satisfied with cooperation with the personnel and feel they are heard regarding their requests.