Asiakaskysely Act Now! -konferenssien kehittämiseksi
Lavikainen, Niina; Ikonen, Hanna (2012)
Lavikainen, Niina
Ikonen, Hanna
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201261668
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201261668
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka ENO-verkkokoulun tuki ry:n järjestämiä Act Now! – konferensseja voisi kehittää tulevaisuudessa. Tutkimus suoritettiin asiakaskyselynä vuoden 2011 Act Now! Forests For Future – konferenssissa, millä kartoitettiin vierailijoiden tyytyväisyyttä tapahtumaan sekä heidän kehittämisideoitaan.
Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin lomakekyselyä, joka jaettiin vierailijoille tapahtuman aikana. Vastauksia kertyi 67 kappaletta ja ne analysoitiin käyttämällä SPSS-ohjelmaa. Kysymyslomakkeen avoimet vastaukset kirjoitettiin auki ja lajiteltiin teemoittain, jonka jälkeen niistä etsittiin asiat, jotka ilmenivät avoimissa vastauksissa useimmiten.
Suurin osa vastaajista oli kaikin puolin tyytyväisiä tapahtumaan, mutta myös paljon parantamisen varaa löytyi. Vastaajilta tuli paljon hyviä kehittämisehdotuksia kuten kierrättäminen tapahtumassa ja markkinoinnin lisääminen. Vastaajat toivoivat myös enemmän informaatiota ennen konferenssia sekä aikataulujen noudattamista.
Asiakaskysely aiotaan toteuttaa myös vuoden 2013 Act Now! – konferenssissa. Lomakekysely suunniteltiin niin, että sitä voidaan käyttää myös tulevissa konferensseissa ilman suuria muokkauksia. Näin tapahtumien kehittymistä voidaan seurata helposti ja kätevästi.
Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin lomakekyselyä, joka jaettiin vierailijoille tapahtuman aikana. Vastauksia kertyi 67 kappaletta ja ne analysoitiin käyttämällä SPSS-ohjelmaa. Kysymyslomakkeen avoimet vastaukset kirjoitettiin auki ja lajiteltiin teemoittain, jonka jälkeen niistä etsittiin asiat, jotka ilmenivät avoimissa vastauksissa useimmiten.
Suurin osa vastaajista oli kaikin puolin tyytyväisiä tapahtumaan, mutta myös paljon parantamisen varaa löytyi. Vastaajilta tuli paljon hyviä kehittämisehdotuksia kuten kierrättäminen tapahtumassa ja markkinoinnin lisääminen. Vastaajat toivoivat myös enemmän informaatiota ennen konferenssia sekä aikataulujen noudattamista.
Asiakaskysely aiotaan toteuttaa myös vuoden 2013 Act Now! – konferenssissa. Lomakekysely suunniteltiin niin, että sitä voidaan käyttää myös tulevissa konferensseissa ilman suuria muokkauksia. Näin tapahtumien kehittymistä voidaan seurata helposti ja kätevästi.