TAK-palautejärjestelmän kehittäminen perusterveydenhuollon laadun parantamiseksi
Mylläri, Kirsi (2011)
Mylläri, Kirsi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121318285
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121318285
Tiivistelmä
Vaasan kaupungin terveysvirastossa kerättiin vuonna 2010 laaja-alaisesti asiakaspalautetta TAK asiakaspalauteohjelman avulla. Asiakaspalautetta kerättiin kotihoidon, palveluasumisen ja laitoshoidon yksiköissä. Konkreettisen kyselyn suoritti Vaasan ammattiopiston lähihoitajaopiskelijat asiakkaille. Lähihoitajaopiskelijoille pidettiin koulutus kyselyn suorittamisesta ennen kyselyjen tekemistä.
Tutkimuksen tarkoituksena on kehittää jo valmista asiakaspalautelomaketta. Tutkimus on laadullinen sisällönanalyysi. Tarkoituksena on meta analyysin keinoin kehittää asiakaspalautekyselyn laatua.
Aikaisemmat tutkimukset ja jo tehdyn TAK asiakaspalautteen perusteella voidaan todeta, että asiakkaat ovat tyytyväisiä hoidon ja palvelujen laatuun. Kehitettävääkin kuitenkin on. Kaikissa tähän tutkimukseen valituissa palautteissa koettiin hoidon laadun esteeksi hoitohenkilökunnan vähäisyys ja jatkuva kiire. Positiivista palautetta sai eniten hoitohenkilökunnan ystävällisyys, luotettavuus ja miellyttävyys.
Tutkimuksen tarkoituksena on kehittää jo valmista asiakaspalautelomaketta. Tutkimus on laadullinen sisällönanalyysi. Tarkoituksena on meta analyysin keinoin kehittää asiakaspalautekyselyn laatua.
Aikaisemmat tutkimukset ja jo tehdyn TAK asiakaspalautteen perusteella voidaan todeta, että asiakkaat ovat tyytyväisiä hoidon ja palvelujen laatuun. Kehitettävääkin kuitenkin on. Kaikissa tähän tutkimukseen valituissa palautteissa koettiin hoidon laadun esteeksi hoitohenkilökunnan vähäisyys ja jatkuva kiire. Positiivista palautetta sai eniten hoitohenkilökunnan ystävällisyys, luotettavuus ja miellyttävyys.