Kotisivujen ja sähköisen markkinoinnin uudistaminen : case Kiinteistökauppa Timo Aumola
Raespuro, Mikko; Tenkanen, Tuomas (2011)
Raespuro, Mikko
Tenkanen, Tuomas
Turun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201191480
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201191480
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa uudet kotisivut Kiinteistökauppa Timo Aumolalle. Samalla haluttiin uudistaa Kiinteistökaupan yleistä ilmettä ja pohtia, miten yritys voisi tulevaisuudessa käyttää hyväkseen mahdollisia sähköisten markkinointikanavien keinoja parantaakseen yrityksen näkyvyyttä ja markkinointia.
Opinnäytetyön toimeksiantajia olivat Kiinteistökauppa Timo Aumola ja Webbipiste. Näiden kahden yrityksen välillä tehtiin tiivistä yhteistyötä, jotta Kiinteistökaupan uusista kotisivuista saatiin muokattua niin kiinteistönvälitysalalle kuin asiakkaallekin sopivat verkkosivut.
Projektin toiminnallinen osuus aloitettiin analysoimalla vanhojen kotisivujen puutteet kävijäseurannan ja Kiinteistökaupan työntekijöiden Timo ja Jaakko Aumolan avulla. Toinen vaihe alkoi julkaisemalla uudet kotisivut data-analyysin jälkeen. Kävijäseurantaa jatkettiin uusilla kotisivuilla, jotta pystyttiin analysoimaan onnistuminen käytettävyyden parantamisessa ja asiakasystävällisyydessä sekä saatiin tärkeää tietoa hakukonemarkkinoinnin tärkeydestä kiinteistönvälitysalalla.
Teoreettinen osuus pohjautui lähinnä Klikkaa tästä: Internetmarkkinoinnin käsikirjaan. Kiinteistökaupan omistaja Timo Aumola antoi tietoja ja kokemuksia Salon seudun kiinteistövälitysalasta. Lisäksi opinnäytetyöntekijöiden omia tietoja ja kokemuksia sovellettiin työhön asiantuntijoiden kirjoittamien kirjojen ja artikkeleiden ohella.
Kiinteistökauppa Timo Aumolan tulevaisuuden toiminnan ja kilpailukyvyn parantamiseksi päätettiin pohtia tarkemmin mahdollisia sähköisiä markkinointikanavia ja menetelmiä. Näihin kustannustehokkaisiin markkinointimenetelmiin kuuluu mm. sosiaalinen media, virtuaaliset asuntoesittelyt sekä mobiilimarkkinointi.
Opinnäytetyön toimeksiantajia olivat Kiinteistökauppa Timo Aumola ja Webbipiste. Näiden kahden yrityksen välillä tehtiin tiivistä yhteistyötä, jotta Kiinteistökaupan uusista kotisivuista saatiin muokattua niin kiinteistönvälitysalalle kuin asiakkaallekin sopivat verkkosivut.
Projektin toiminnallinen osuus aloitettiin analysoimalla vanhojen kotisivujen puutteet kävijäseurannan ja Kiinteistökaupan työntekijöiden Timo ja Jaakko Aumolan avulla. Toinen vaihe alkoi julkaisemalla uudet kotisivut data-analyysin jälkeen. Kävijäseurantaa jatkettiin uusilla kotisivuilla, jotta pystyttiin analysoimaan onnistuminen käytettävyyden parantamisessa ja asiakasystävällisyydessä sekä saatiin tärkeää tietoa hakukonemarkkinoinnin tärkeydestä kiinteistönvälitysalalla.
Teoreettinen osuus pohjautui lähinnä Klikkaa tästä: Internetmarkkinoinnin käsikirjaan. Kiinteistökaupan omistaja Timo Aumola antoi tietoja ja kokemuksia Salon seudun kiinteistövälitysalasta. Lisäksi opinnäytetyöntekijöiden omia tietoja ja kokemuksia sovellettiin työhön asiantuntijoiden kirjoittamien kirjojen ja artikkeleiden ohella.
Kiinteistökauppa Timo Aumolan tulevaisuuden toiminnan ja kilpailukyvyn parantamiseksi päätettiin pohtia tarkemmin mahdollisia sähköisiä markkinointikanavia ja menetelmiä. Näihin kustannustehokkaisiin markkinointimenetelmiin kuuluu mm. sosiaalinen media, virtuaaliset asuntoesittelyt sekä mobiilimarkkinointi.