Marketing Research on Smoke Alarms in the Vietnamese Consumer Market
Nguyen, Kim Anh (2011)
Nguyen, Kim Anh
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121918915
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121918915
Tiivistelmä
The principles of fire safety are to prevent fires, protect human life and avoid unwanted property loss in the occurrence of fire. Among the fire safety equipment, a smoke alarm is indispensable for such value. Therefore, in many countries, smoke alarm installation in every household is mandatory. In Vietnam, the number of fires has been increasing in the recent years. The damages and deaths caused by fires are obviously measurable, and it needs to be realized that such consequence can easily be reduced as well. However, Vietnamese consumers have not been aware of the device. This matter induced me to do this research. The main objective of this study is to identify the Vietnamese consumer demand for smoke alarm products. The sub-objective of this thesis is to create an awareness of fire safety and the necessity of having smoke alarms installed. In this the-sis, both qualitative and quantitative research methods were used. In order to reach the research objective, all aspects related to the subject were looked into. Indepth interviews with Ho Chi Minh City Fire Department and two companies in the fire safety sector were conducted. Data collection from the consumers was done in 3 phases: face-to-face interviews with seven persons, after that a questionnaire was developed; in the end a company was established to approach the consumers through its marketing scheme. The result of the study showed that Vietnamese consumers were not willing to buy smoke alarms even though the price was seen to be inexpensive. The biggest reason is that the consumers still do not perceive the value of the product. Howev-er, the business opportunity is still there because this fact is believed to be changed in future under external influences. Thus, recommendations have been given to both interested parties. From the fire department’s side, smoke alarm installation in households should be looked into and it might be made obligatory if people are familiar with the simplicity and utility of it. From a business perspective, marketing communication activities can be conducted differently and prepo-sitioning smoke alarm might also be effective. Principerna för brandsäkerhet är att förebygga bränder, skydda människoliv och undvika förlust av egendom i händelse av brand. Bland de brandsäkerhetsutrustningar som finns tillgängliga är brandvarnaren oumbärlig för detta syfte. Installation av brandvarnare i hushåll är obligatorisk i många länder. I Vietnam har antalet bränder ökat under de senaste åren. De skador och dödsfall orsakade av bränder är uppenbarligen mätbara, och det måste förstås att en sådan konsekvens kan lätt reduceras. Vietnamesiska konsumenter har dock inte varit medvetna eller fått information om brandvarnare. Det är här forskningsproblemet för denna avhandling uppstår. Huvudsyftet med denna studie är att identifiera de vietnamesiska konsumenternas efterfrågan på brandvarnare. Ett annat syfte med denna avhandling är att skapa medvetenhet om brandsäkerhet samt nödvändigheten av att ha brandvarnare installerade. I denna avhandling användes både kvalitativ och kvantitativ forskningsmetod. För att nå forskningsmålet undersöktes alla aspekter relateratde till ämnet. Djupgående intervjuer med Ho Chi Minh City brandkår samt två företag inom brandsäkerhetssektorn gjordes. Datainsamling från konsumenterna gjordes i tre steg: intervjuer med 7 personer genomfördes. Efteråt utformades ett frågeformulär och till slut grundades ett företag för att kunna marknadsföra brandvarnare till konsumenter och därmed erhålla tillförlitliga resultat. Resultatet av studien visade att vietnamesiska konsumenter inte är villiga att köpa brandvarnare, även om priset ansågs vara billigt. Den största orsaken är att konsumenterna fortfarande inte uppfattar värdet av produkten. Affärsmöjligheten finns dock fortfarande kvar, eftersom denna uppfattning tros ändras i framtiden p.g.a yttre påverkan. Därför har rekommendationer getts till båda parter. Till brandkåren gavs rådet att obligatorisk installation av brandvarnare i hushåll bör ses över och kan genomföras om människor bekantar sig med enkelheten och nyttan av brandvarnare. Från ett affärsmässigt perspektiv kan marknadsföringsaktiviteter utföras annorlunda samt preposition av brandvarnare kan även visa sig vara effektivt.