Ryhmäretkimateriaali Unkariin
Tyni, Maria (2011)
Tyni, Maria
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011122019000
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011122019000
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä materiaalipaketti Unkarissa toteutettavista ryhmäretkistä. Ryhmäretkimateriaalin tavoitteena on helpottaa ja nopeuttaa ryhmämyyntiosaston työtä ja auttaa asiakasta keräämään ryhmänsä Unkarin matkalle. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi matkatoimisto Nordic Ferry Center Oy. Käytännön työ toteutettiin pääasiassa keväällä 2011 yrityksessä suoritetun harjoittelun yhteydessä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään tuotekehitysprosessiin erityisesti matkailuyrityksen näkökulmasta. Prosessissa kuvataan vaiheittain tuotekehitystä ideasta aina valmiiksi tuotteeksi. Tuotekehityksen prosessia on peilattu käytännön ryhmäretkimateriaalin tekemiseen jokaisen vaiheen jälkeen. Lisäksi teoriaosuudessa kerrotaan Unkarista ja sen matkailusta sekä alussa on yritysesittely Nordic Ferry Centeristä.
Liitteenä tässä opinnäyteyössä on valmis ryhmäretkimateriaali. Materiaalipaketin tekeminen onnistui, joten materiaali voitiin ottaa käyttöön Nordic Ferry Centerin ryhmämyyntiosastolle. Retkiä on yhteensä 32 ja ne on jaoteltu omiksi ryhmikseen teemoittain. Kaikista retkistä löytyvät retken kuvaus, sisältö, kesto ja hinta. Yrityksellä materiaali on käytössä sähköisessä muodossa, jolloin se voidaan helposti lähettää asiakkaalle ja tarittaessa muokata sisältöä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään tuotekehitysprosessiin erityisesti matkailuyrityksen näkökulmasta. Prosessissa kuvataan vaiheittain tuotekehitystä ideasta aina valmiiksi tuotteeksi. Tuotekehityksen prosessia on peilattu käytännön ryhmäretkimateriaalin tekemiseen jokaisen vaiheen jälkeen. Lisäksi teoriaosuudessa kerrotaan Unkarista ja sen matkailusta sekä alussa on yritysesittely Nordic Ferry Centeristä.
Liitteenä tässä opinnäyteyössä on valmis ryhmäretkimateriaali. Materiaalipaketin tekeminen onnistui, joten materiaali voitiin ottaa käyttöön Nordic Ferry Centerin ryhmämyyntiosastolle. Retkiä on yhteensä 32 ja ne on jaoteltu omiksi ryhmikseen teemoittain. Kaikista retkistä löytyvät retken kuvaus, sisältö, kesto ja hinta. Yrityksellä materiaali on käytössä sähköisessä muodossa, jolloin se voidaan helposti lähettää asiakkaalle ja tarittaessa muokata sisältöä.