Asiakkuudenhallintaohjelman määritys ja valinta Suomen Tietoliikenne Oy:n tarpeisiin
Härkisuo, Eeva-Marju (2011)
Härkisuo, Eeva-Marju
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112415383
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112415383
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli määrittää ja valita Suomen Tietoliikenne Oy:n tarpeisiin sopiva asiakkuudenhallintaohjelma. Työn osina olivat kartoittaa Suomen Tietoliikenne Oy:n tarpeet sekä tutkia millainen ohjelmatarjonta markkinoilla oli. Näiden kahden osioiden perusteella valitsin ehdotuksen, joka mielestäni parhaiten soveltui Suomen Tietoliikenne Oy:n tarpeisiin. Yrityksen asiakaskanta oli jo sellaisissa mitoissa, että yritys tarvitsi ohjelman, jonka avulla se saisi asiakkuutensa hallintaan.
Aluksi tarkastelin työssäni yleisiä asioita asiakkuudenhallintaohjelmista sekä tarkas-telin asiakkuuksien ja asiakkaiden merkitystä yritykselle. Seuraavana tarkasteltavana kohtana oli yrityksen kuvaus, tilanne sekä kartoitus yrityksen tarpeista. Tämän poh-jalta vertailin kahdeksaa eri ohjelmaa, joista valitsin mielestäni parhaan mahdollisen ohjelman yrityksen tarpeisiin. Lopuksi tarkastelin valitsemani ohjelman tuomia hyö-tyjä yritykselle.
Työssäni tutustuin itsenäisesti eri ohjelmiin sekä sain myös joissain tapauksissa oh-jelmaa myyvältä yritykseltä etä-demo-ohjauksen. Tein yrityksen työtekijöiden toi-veiden perusteella taulukon, jonka avulla vertailin eri ohjelmavaihtoehtoja. Ohjelman valinta perustui yrityksen työntekijöiden toiveisiin, sekä omiin kokemuksiini ohjel-mien käytöstä. Ohjelmat valittiin työhön ominaisuuksiensa perusteella. Valintaehdo-tus perustui yrityksen työntekijöiden toiveiden perusteella tehtyyn määritelmään, sekä tilanteeseen markkinoilla. Vertailu osoitautui tiukaksi Super Office CRM:n ja Severan välillä. Lopulta valintaehdotukseksi muodostui Severa.
Aluksi tarkastelin työssäni yleisiä asioita asiakkuudenhallintaohjelmista sekä tarkas-telin asiakkuuksien ja asiakkaiden merkitystä yritykselle. Seuraavana tarkasteltavana kohtana oli yrityksen kuvaus, tilanne sekä kartoitus yrityksen tarpeista. Tämän poh-jalta vertailin kahdeksaa eri ohjelmaa, joista valitsin mielestäni parhaan mahdollisen ohjelman yrityksen tarpeisiin. Lopuksi tarkastelin valitsemani ohjelman tuomia hyö-tyjä yritykselle.
Työssäni tutustuin itsenäisesti eri ohjelmiin sekä sain myös joissain tapauksissa oh-jelmaa myyvältä yritykseltä etä-demo-ohjauksen. Tein yrityksen työtekijöiden toi-veiden perusteella taulukon, jonka avulla vertailin eri ohjelmavaihtoehtoja. Ohjelman valinta perustui yrityksen työntekijöiden toiveisiin, sekä omiin kokemuksiini ohjel-mien käytöstä. Ohjelmat valittiin työhön ominaisuuksiensa perusteella. Valintaehdo-tus perustui yrityksen työntekijöiden toiveiden perusteella tehtyyn määritelmään, sekä tilanteeseen markkinoilla. Vertailu osoitautui tiukaksi Super Office CRM:n ja Severan välillä. Lopulta valintaehdotukseksi muodostui Severa.