Mainosvideon toteutus
Suuronen, Kimmo (2011)
Suuronen, Kimmo
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121418360
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121418360
Tiivistelmä
Keskityn opinnäytetyössäni kertomaan markkinointiviestinnän perusteita ja sen vaikutusta yleisesti yri-tyksen markkinointiin. Kerron myös markkinointiviestinnän osa-alueista ja eri variaatioista kuten digi-taalisesta markkinoinnista. Lisäksi kerron mainosvideon tuotannon eri vaiheista ja siitä, kuinka ne tulee suorittaa, jotta lopputulos onnistuu. Lopuksi kerron, kuinka suoriuduin kahdesta mainosvideosta, jotka tein MHG Systems Oy:lle harjoitteluni aikana.
Teoriaosuudessa kerron markkinointiviestinnän tärkeydestä yrityksen markkinoinnin vaikutusmahdollisuuksien kannalta ja siitä kuinka markkinointiviestintä kannattaa suunnitella, jotta siitä saa parhaan mahdollisen hyödyn. Kerron myös millaisen muutoksen markkinointiviestintä on kokenut viime aikoina. Lisäksi kerron millaisia vaiheita mainosvideon tekoprosessiin sisältyy ja kuinka nuo vaiheet toteutetaan, jotta videosta saadaan haluttu lopputulos, joka palvelee yrityksen tarpeita.
Tekemäni kaksi mainosvideota oli tarkoitettu yritysten väliseen markkinointiin ja ne sijoitettiin myös yrityksen verkkosivuille. Niiden avulla mainostettiin palveluja, joita MHG Systems Oy tarjoaa asiakasyrityksille biomassojen varastoimista, kuljetusta ja logistiikkaa helpottamaan.
Päätännössä muistelen työn vaiheita ja pohdin, mitä videoiden toteutuksessa olisi voinut tehdä toisin. Pohdin myös teoriaosuudessa käsittelemiäni aiheita, kuten mainosvideon toteutuksen tekovaiheita sekä markkinointiviestinnän keinoja vaikuttaa yrityksen markkinointiin.
Teoriaosuudessa kerron markkinointiviestinnän tärkeydestä yrityksen markkinoinnin vaikutusmahdollisuuksien kannalta ja siitä kuinka markkinointiviestintä kannattaa suunnitella, jotta siitä saa parhaan mahdollisen hyödyn. Kerron myös millaisen muutoksen markkinointiviestintä on kokenut viime aikoina. Lisäksi kerron millaisia vaiheita mainosvideon tekoprosessiin sisältyy ja kuinka nuo vaiheet toteutetaan, jotta videosta saadaan haluttu lopputulos, joka palvelee yrityksen tarpeita.
Tekemäni kaksi mainosvideota oli tarkoitettu yritysten väliseen markkinointiin ja ne sijoitettiin myös yrityksen verkkosivuille. Niiden avulla mainostettiin palveluja, joita MHG Systems Oy tarjoaa asiakasyrityksille biomassojen varastoimista, kuljetusta ja logistiikkaa helpottamaan.
Päätännössä muistelen työn vaiheita ja pohdin, mitä videoiden toteutuksessa olisi voinut tehdä toisin. Pohdin myös teoriaosuudessa käsittelemiäni aiheita, kuten mainosvideon toteutuksen tekovaiheita sekä markkinointiviestinnän keinoja vaikuttaa yrityksen markkinointiin.