Avara Isännöinti Oy:n yrityskuva Mikkelissä
Kuutok, Gerly (2011)
Kuutok, Gerly
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121318176
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121318176
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tutkia Avara Isännöinti Oy:n yrityskuvaa Mikkelissä. Avara Isännöinti Oy on valtakunnallisesti toimiva isännöinnin asiantuntija, jonka tunnettuuden koetaan kärsineen entisen konsernin purkautumisen ja nimenvaihdosten myötä. Tutkimusongelma on, millainen on Avara Isännöinti Oy:n yrityskuva Mikkelissä. Osaongelmina selvitän, millaisia mielikuvia vastaajilla on Avara Isännöinti Oy:stä, kuinka hyvin isännöintialaa yleisesti ottaen tunnetaan ja mitä viestintävälineitä käyttämällä tavoitetaan asiakkaat.
Tutkimuksen päämenetelmä on kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä, jota täydennettiin kvalitatiivisilla kysymyksillä. Tutkimus toteutettiin informoidulla kyselyllä. Tutkimukseen osallistui sekä Avara Isännöinti Oy:n nykyisiä että potentiaalisia asiakkaita.
Tutkimustulosten perusteella Avara Isännöinti Oy:tä ei tunneta kovin hyvin Mikkelissä. Isännöintipalveluita käytetään, mutta siitä huolimatta isännöintialan tuntemus on heikkoa. Tulosten perusteella Avara Isännöinti Oy:n tulisi lisätä mainontaa tunnettavuuden parantamiseksi ja hyödyntää Internetin ja sosiaalisen median luomat mahdollisuudet asiakkaidensa tavoittamiseksi.
Tutkimuksen päämenetelmä on kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä, jota täydennettiin kvalitatiivisilla kysymyksillä. Tutkimus toteutettiin informoidulla kyselyllä. Tutkimukseen osallistui sekä Avara Isännöinti Oy:n nykyisiä että potentiaalisia asiakkaita.
Tutkimustulosten perusteella Avara Isännöinti Oy:tä ei tunneta kovin hyvin Mikkelissä. Isännöintipalveluita käytetään, mutta siitä huolimatta isännöintialan tuntemus on heikkoa. Tulosten perusteella Avara Isännöinti Oy:n tulisi lisätä mainontaa tunnettavuuden parantamiseksi ja hyödyntää Internetin ja sosiaalisen median luomat mahdollisuudet asiakkaidensa tavoittamiseksi.