Asiakastyytyväisyyskysely ja kehityssuunnitelma, case Royal Night
Vierikko, Johanna; Jussila, Johanna (2011)
Vierikko, Johanna
Jussila, Johanna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717572
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717572
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Royal Night -yökerhon nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden mielikuvaa ja kokemuksia paikasta. Kyselytutkimuksen avulla haluttiin saada selville yökerhon nykyinen asiakaskunta, heidän kokemuksensa ja mielipiteensä toiminnasta ja palvelusta sekä saada toimeksiantajalle ideoita yökerhon kehittämistä varten. Kyselytutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä asettamalla kyselylomake Internetiin. Tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon vastauksia eri-ikäisiltä vastaajilta sekä eri asiakassegmenteistä, jotta otanta olisi mahdollisimman kattava. Kyselylomakkeena käytettiin Vaasan ammattikorkeakoulun e-lomaketta, ja linkki välitettiin ammattikorkean opiskelijoille sähköpostilla. Mahdollisuus kyselyyn vastaamiseen oli kesä-syyskuussa 2011. Vastauksia saatiin yhteensä 398 kappaletta. Lähdemateriaalina opinnäytetyössä käytettiin alan kirjallisuutta sekä muutamia internet-lähteitä. Tutkimus näytti toteen Royal Nightin suosituimmuuden opiskelijoiden keskuudessa, sillä reilusti yli puolet vastanneista oli opiskelijoita. Mielipidekysymyksistä kävi ilmi, että asiakkaat ovat melko tyytyväisiä yökerhon toimintaan ja palveluihin. Avoimien kysymysten kommenteissa vastaajat antoivat hyviä kehitysideoita ja kertoivat, mihin asioihin kaipaavat parannusta. Kyselytutkimuksen tuloksista on varmasti hyötyä toimeksiantajalle.